valery punea cimitirul lângă mare

aşa era, chircită, un ghem
muşchii nu se relaxează decât după ani întregi
devin oase sub pielea de sticlă
o clădire înfiptă în aşternuturi

echivalarea stărilor cu recuperări
ceva din trecut, arome şi verbele de zăpadă
şi acel scârţâit din piept
definit de toate atingerile
fiecare zi cu o altă stare şi alte degete
încât totul era altfel iar asta e azi
plimbările pe alei în iarnă
au făcut să dispară toată căldura
din stern
organismul e o uzină din care toţi
muncitorii au plecat la ora trei
agregatele mai funcţionează o vreme
într-o zi
copiii se joacă în parc
corpul acela chircit în memorie se răsuceşte
sau aşa ceva

se destinde brusc
acelaşi corp din cimitir
suplu, frumos, atât de inaccesibil
încât cred că n-o să-l ating niciodată şi nu l-am
de aceea nici nu-l doresc

uneori indigenii se adaptează greu
la linişte
plaja e la fel, conurile brazilor
cad lângă urme
pontonul se leagănă în umezeală
capătul de dig s-a înfundat în alge
doar plantele decorative la fel de proaspete
locuri

ce mai e azi din tot foşnetul pielii
din toată atingerea de la început
când femeile sunt mai mari şi cântă
atunci când trebuie

aşa a fost şi corpul tău gol
despre care nu mai ţin minte nimic

18 gânduri despre „valery punea cimitirul lângă mare

  1. da, imi place. mai multe iti spun data viitoare, fiindca deocamdată mă complexezi.
    da, e, e, e ceva acolo care mă. mă, mă… şi. şi, şi…. nu ştiu dacă… dar vai, cît de tare se… toate imaginile astea globale fără să fie impersonale… şi cîntecul ăla din străfunduri, voce a nimănui şi a tuturor… care te opreşte să asculţi şi-ţi fură minţile… ce mai, bătrîne lăutar, ce bei pahar după pahar… îţi cam ia piuitul…

  2. stai, nu, acum pe bune. chiar imi place. gata, nu-ti mai dau sa-mi citesti romanul, ca mă fac de rîs.

  3. ba da, mă. ti-l dau, că aşa se căleşte oţelul… să vedem insă ce fac după aia cu el, că din cîte ştiu eu coloana fără sfîrşit a fost deja realizată!!!!… ce mizerabil, brâncuşi ăsta… să mi-o ia el inainte!

  4. ei bine, dane, acum ai văzut si tu cum arată un orgasm tehnic. şi incă ăsta s-a declansat la o lucrare mai mică, dar să vezi ce păţesc după ce citesc compendii şi tratate…

  5. dar tare nehotărât eşti, prietene, ba una, ba alta! m-ai zăpăcit, dar cascadele tale de efuziuni, actor al emotivităţii (ăsta e un tertip să-ţi depăşeşti autismul, ştiu eu) fac toate paralele, până la ultima. sau până la…stai să mă uit cum ziseşi…a, orgasmul tehnico-tactic-moral-volitiv! da, şcoala de la coverciano e cea mai tare!

  6. da, tot ce-i posibil. să-ţi mai spun o dată chestia cu nasul şi curul de babă? nu. nu-ţi mai spun, că sînt băiat gigea la o adică, am obrazul de borangic.

  7. Now – that’s how U’re doin’it 😀 … oh! aandaa ….

    you’ve been learnin’, baby, I bean learnin’,
    all them good times, baby, baby, I’ve been
    yearnin’, way, way down inside honey, you
    need it, I’m gonna give you my love…

  8. trebuie să recunosti, dane, că dintre toate comentariile la poezelele tale, ale mele se apropie cel mai mult de obiect. subtilitatea mea e de neintrecut. ce-i al meu e pus deoparte, să nu-mi fie de deochi.

    vai, mirela, ce frumoasă esti! as vrea sa te cunosc si sa-ti trimit sa-mi citesti romanul. cum dau de tine? dane, tu nu te băga, că şi aşa ai harem.

  9. da, liviu, tu eşti cel mai. ar trebui să spun doar ce nu eşti, că în rest, ca la divinităţile egiptene, eşti tot. iar tu nu sari niciodată calul, poate invers… :)))))

  10. mirela, am si poezie. de fapt, stai că iti trimit linkul de blog, după ce o fi gata. acu’ e niţel in reparaţii…

    dane, esti un domn ca de obicei. multumesc ptr aprecierile umile si la obiect. o sa am grija ca zeii sa te rasplătească. cît despre faza cu calul, mi-a placut, sper ca-mi permiti sa te citez undeva….

Lasă un răspuns

