despre gramatologie

dacă aş fi dmitri miticov aş locui
într-un complex rezidenţial
unde ninge mai tot timpul
e frumos să treci seara prin faţa casei tale

şi să o confunzi
să-ţi dai seama doar după colţul aleii
că nu e a ta
dar ai putea planta un copac acolo
ninge. cineva iese, saluţi
pare un chef spontan, sunt bulgări pe faţadă
cineva a rămas la altcineva peste noapte
oamenii par fericiţi
tu, dmitri miticov, pari fericit
scuturi zăpada de pe umeri
zâmbeşti şi-i saluţi chiar pe toţi
şi răspunzi dacă eşti întrebat
hei, ce-i cu tine pe-aici, habar n-am
la un moment dat apar şi eu la chef
mă bag în seamă cu mine, dmitri
mă mir, ce caut eu în visul
despre ce aş face dacă aş fi dmitri miticov
dar e ok, habar n-am
e bine că nu sunt din ăia care se întreabă
dacă eu îl visez pe dmitri miticov, pe mine
cine mă visează?
sau de ce dmitri nu se scrie cu trei de i
cum se scrie copiii

am plecat de la citatul „radicalizând această idee, să ne întrebăm dacă este legitim să ne mai referim la proprietatea pre-nominală a „arătării” pure [du montrer pur], dacă indicialitatea pură, înţeleasă ca grad zero al limbajului, ca „certitudine sensibilă”, nu este cumva un mit întotdeauna deja anulat de jocul diferenţei.” pentru că acolo era „dmitri: uite viaţa”. între paginile 128 şi 129 ale unei alte cărţi.

10 gânduri despre „despre gramatologie

  1. Mi-au placut mult primele trei versuri + partea asta: ce caut eu în visul
    despre ce aș face dacă aș fi dmitri miticov
    dar e ok, habar n-am
    e bine că nu sunt din ăia care se întreabă
    dacă eu îl visez pe dmitri miticov, pe mine
    cine mă visează?
    Si restul e misto si se leaga.
    Cand o sa ma fac mare, ca miticov vreau sa fiu.:D

  2. 🙂 ce faci dane te intrebi ce ai face daca ai fi dmitri ca si eu ma intreb zilnic
    sau ai citit cartea si acum visezi noaptea?
    in orice caz, sa-mi spui si mie care e cartea aia cu pag 128-129
    si daca scrii dimitri are 3 i

  3. cartea am citit-o în octombrie, după lansare, şi da, textul pleacă de la un vis.
    dimitri, dar tu eşti dmitri.
    cartea ţi-o zic în particuler, aici vede lumea şi zice ca ne dam daştepţi.

  4. de fapt, dacă stau bine si mă gîndesc. dimitri se scrie cu 4 de i, cîte un i ptr fiecare punct cardinal.

Lasă un răspuns

