prea multe cămile

voi construi un edificiu din boabe de orez
o, marginile imperiului sunt aproape
şi când soldaţii trec pe creasta dunei
până şi cămilele văd cât de bun e orezul

îmi plac porţile, ţigla lor şi stâlpii, a mai spus
bătrânul maestru şi a dormit puţin
cam cât îi trebuie unei boabe de orez, ar fi
spus tot el, să treacă printr-o cămilă

şi nu se ştie ce a fost în visul lui, s-a trezit
îmbufnat şi n-a mâncat mai nimic, o mână
sub smocul bărbiei îi freca guşa de zor
altă mână, ca o umbrelă, îi apăra creştetul

de când fiul său ho şiao s-a prăpădit fără glorie
cumpătul său e moale, un cocoloş pe care
cămilele îl lasă dimineaţa sub crupă în timp
ce nu nimeresc dinţii de sus cu dinţii de jos

doar garnizoana, porţile cu ţiglă galbenă şi
cămilele îl mai scot din toropeală, în rest
grămezile bobilor tot cresc fără încetare
şi edificiul se ridică de la sine, maestrul nu

10 gânduri despre „prea multe cămile

  1. n’are legătură cu nici un film, el însuşi e un documentar despre viaţa marelui maestru. citeşte guacamole.

  2. o sa incerc, pe viitor, sa-mi revizuiesc comportamentul. promit cu mana pe bulina roşie de pe piept. apropo, tu, la grădiniţă, primeai buline roşii (astea erau ptr copii cuminţi), sau doar galbene (ptr copii destul de dificili) sau chiar albastre (ptr copii imposibili)?

  3. de la grădiniţă m’au dat afară după ce i’am rupt faţa unuia cu un autobuz drăguţ. pentru asta ce bulină se dă? (nu mă lua în seamă, glumesc. de fapt nu prea ajungeam la grădiniţă că nu mă trezeam la timp, viaţa de noapte pe vremea mea era foarte tumultoasă. pe vremea ta văd că era de un formalism îngrozitor, îmi explic de ce ai ochii larg închişi. la dracu, nici viitorul nu mai e ce’a fost!)

  4. hahahahahahahahah… asa se explica totul, vezi?… nimic nu e intamplator…
    pai in cazul tau cred ca se aplica o bulină mov, că erai la marginea sistemului…. si in acelasi timp o sinteza absurdă intre rosu si albastru!!!…

  5. beljianule, n’a fost inchis, s’o fi gripat de la un apel neasteptat de la bruxelles. inca mai citesti emil bota? multam!

    liviu, ai vazut alaltaieri cum functioneaza sistemul marginal. daca nu eram eu, te calca vaca neagra. sa dai un ceai la „comunisti”!

  6. dau si dou ceaiuri, daca imi explici mata pe indelete ce la ce te referi, ca eu m-am decuplat o ţîră…. si va sa zica a fost si ziua ta de nastere bre? pai ce, ai si tu asa ceva? adica imbatranesti si tu? ca te cand te stiu, tot tanar si nelinistit ai ramas… in fine, cati nasturi ai cusut la surtuc? ai implinit varsta la care a murit arthur rimbaud? sau tocmai ai trecut-o?

Lasă un răspuns

