rame în portret

l-am adus şi l-am lăsat acolo, dar în tablou era
un indian, e derutant, gândurile i se îndreaptau spre
altceva, s-a îmbrăcat şi s-a dus în câteva minute
cu toate că locurile anxioase te fac să stai un pic

mai mult decât trebuie, până când nu mai eşti bun
de nimic, în fine, a trecut peste asta, au urmat
colinele una după alta până la colţul stâncos
de-acolo începea zona aridă, uitase ceva în vestiar
lângă piciorul indianului care stătea pe vine
în spatele lui, câteva corturi din primele rezervaţii
şi casca de motor, indianul şi-a pus-o pe cap
a umblat o vreme printre corturi apoi s-a aşezat
la loc, pe lângă el a trecut un cârd de bikeri
câteva femei erau agăţate de mijlocul lor şi părul
flutura, îmi amintesc cum m-am îndrăgostit prima
dată în oraşul acesta de o femeie care aştepta
singură în staţie şi privea asfaltul ud, am înlemnit
câteva clipe, poate urcă şi ea, a rămas pe loc
am privit-o în timp ce tramvaiul se îndepărta
şi ani întregi am văzut-o de fiecare dată când
mă aşezam în spatele unui autobuz şi priveam
staţiile goale, dar una dintre femeile cu părul în vânt
era chiar ea, a ţintit cu grijă, a reglat şi a tras
ea a căzut încet, „she was flawless, brilliant and
exhilarating… the role of an icon”, eu am privit
indianul şi am zâmbit, mă întreb şi-acum ce căuta
în vestiar, în povestea asta care nici aici nu se

5 gânduri despre „rame în portret

  1. videoclipul face si el parte din poezie, sau e numai un refugiu pentru cititorii căzuţi pe gînduri?…
    şi să înţeleg că ioanei de fapt i-a plăcut clipul, şi ţie la fel, dane?…
    ooof, dificile mai sînt poeziile astea cu dus-întors…
    în orice caz, eu am stat de vorbă între timp cu indianul şi mi-a spus că

  2. există o asociere, don’ liviu, dar asta doar dacă o vezi. sau întreabă’l pe indian dacă tot ai stat de vorbă cu el şi vă cunoaşteţi.

    da, ne’a plăcut clipul, deşi ioanei sunt convins că i’a plăcut altceva. haios, nu?

  3. da, haios….
    mă, nu stiu ce-a păţit indianu’, că începuse bine, dar acu’ a căzut într-o muţenie supărătoare şi nu mai reuşesc să smulg nimic de la el….
    apropo, mîine, la clubul rataţilor, cine se mai dă în spectacol? ştii cumva? aha, deci tot pe indian tre’ să-l întreb… măi-măi-măi…

Lasă un răspuns

