falanster

cu o excursie pe lună se rezolvă problemele
acolo trebuie să fie stânca stâncă, noi mai vii
decât în oricare alt loc şi nisipul cât cuprinde
pe lângă stânci, să stăm undeva şi să discutăm

politică, exact în cel mai adânc punct al semilunii
în primul pătrar, aici vouă vă luceasc pletele
şi eu întreb unde e lacul tahoe, acolo bărbaţii
şi femeile stau foarte aproape unii de alţii, se ţin
cu vârful degetelor de vârful degetelor şi peisajul
dispare într-o rulota veche, se roagă la zeii
şoselelor şi ai transfuziilor de sânge, dar noi aici
la ce să ne rugăm? la pământ, la leagănul din
grădina, şi ajungem cu discuţia la campania
declanşată de black racism în s.u.a., la felul în care
cei de culoare invadează oraşele de la periferie
spre centrul în care albii s-au baricadat cum ne-am
strânge noi în mijlocul lunii şi am încerca să
oprim lumina care vine de peste tot, sigur ni s-ar
spune ca suntem un cult al lui satan, între timp
ne-am făcut negri şi căutam prin nisip un pământ
dispărut, degetele celor de lângă lacul tahoe
leagăne, zei ai şoselelor, perfuzii, oase de peşte
orice ne-ar justifica retrocedarea acestui meteorit
pentru a face altceva aici şi urmele noastre să
rămâna în intuneric, să nu mai ştim nimic din
ce a fost şi din ce ne închipuiam că va fi, nu

18 gânduri despre „falanster

  1. n’am eu treaba cu escatologia, doar am fost odata explorator. tunguska a fost un furuncul.

  2. nu, va fi un razboi fierbinte, in sange, condimentat de navigari prin propriul sistemul solar. deocamdata.

  3. ba eu cred ca vom muri de plictiseală la un moment dat… că aşa e scris pe vertebra nr. 567 a cosmosului…. că în cele din urmă se va ajunge la moartea termică… nici cald nu ne va fi, şi nici frig…

  4. tu esti un mizantrop, acoperi lumea cu propria patura pe care ai desenat stele. sau vertebre, e totuna. iar despre moarte vorbesti ca despre o chestie neutra? sau e doar o butaforie?

  5. păi ce să fac şi eu, dane? nu m-am născut încă şi de-aia am asemenea trăiri… cosmosul e placenta în care zac şi cordonul ombilical netăiat e axis mundi… pentru mine gesturile lumii sunt doar un produs al minţii mele solipsiste, aşa că atunci cînd ajung să mă urăsc, apare automat şi mizantropia…. dar stai liniştit, că-n timp ce scriu îmi trece, devin şi eu o simplă parte a întregului general şi nu mai constitui o ameninţare… cît despre moarte, o fi ea pentru solipsişti doar un banal joc de culise, dar în cele din urmă pînă şi solipsiştii dau ortu popii, nu scapă…

  6. ce ţi’e şi cu terapia asta… deci jocuri de culise ai? cu solipsismul sigur te alinţi.

  7. haide, măăăăă, zău aşa, de ce zici că mă aliiiiiiint?… păi se poaaaateeeee?…. hîîî-hîîî-hîîî, iar m-ai făcut să plîng….

  8. eram sigur că va urma smiorcăiala. nu pot avea o discuţie onestă cu tine, ca să nu mai vorbim de una serioasă. vorba aia, niciodată nu poţi vorbi serios cu intelectualii, totdeauna apelează la sensul conotativ al cuvintelor.

  9. da, mo, iczact!… dar mi-au spus-o între două partide de coci… adică e oarecum scuzabil…

Lasă un răspuns

