sid vicious cântă cel mai bine my way

numai luciditatea, ea ar fi ultima, numai gândul ezitării
cu paralizia lui de început şi apoi lucarna prin care totul
se clarifică: nu suntem motoare expansive, nu dispari de
la o petrecere pentru că simţi deodată că te-aşteaptă cineva

într-o conductă a memoriei, a pus spirt pe un pansament
şi dezinfectează pereţii, tu ai obsesia curăţeniei, la mine
tavanul începe de jos, apoi cine te-ar aştepta, cine ştie unde
începe chestia asta când nu ştii de tine? e o stare de amestec
eşti o maşină de spălat care molfăie rufe şi pare că ţine o
veşnicie, dar se opreşte brusc, asta a fost cât ai aşteptat
e felul în care confuzia e spălată ca o cămaşă groasă şi să
ştii că toate ezitările n-au cum să împiedice momentul în care
ceea ce aştepţi vine, poate fi foarte bine un necunoscut

un bărbat sau o femeie, nu ştiu ce ai prefera, între timp
ai aruncat toate obiectele din metal în cămară, te porţi ca
un nebun chiar dacă zâmbeşti şi-mi dau seama că nu se
întâmplă nimic nefiresc, dacă bat în braţul tău îmi răspunzi
cu altă voce, ai prefera să fie un bărbat şi să fie aşa: scoate
mâinile din buzunare pe când te îndrepţi spre florărie
şi în palmă ţine un ghiveci enorm, altfel n-ai accepta, ceea
ce e mort nu mai are cum să facă o conexiune între voi
ai părul lung (pe mine m-ai tuns cu febrilitate, voiai să recu-
nosc că ascund prea multe în păr), eu nu-l mai am, un bărbat
l-a tăiat când încă nu făcusem douăzeci de ani, m-a privit
cum stăteam pe scaun şi nu voia să mă tundă nimeni
iar acum grâul se ridică din ghiveci mult mai proaspăt
îi mulţumeşti şi-i strângi mâna, până aici a fost vis

dar ultima stare e luciditatea. te trezeşti cu o melodie în cap
cum ar fi sid vicious cântând my way şi după ce ţi-o scoţi
din minte, faci toate lucrurile pe care le faci dimineaţa, apoi
te aşezi, gândeşti clar, dincolo de orice parti pris livresc
orice reconstrucţie a realităţii se face pe roluri şi nu-ţi
imaginezi cum ai putea să le joci tu pe toate, atunci bate
la uşă vecina de alături, îţi întinde o farfurie şi zice ceva
despre morţi, chiar îţi cere să spui un cuvânt necunoscut
rămâi cu farfuria în mână, ce poţi face tu pentru un mort
cum să mănânci în locul lui, cum să iubeşti în locul unui
morman de oase şi cartilagii, cum să gândeşti că ziua asta
ţi-e smulsă, ţi-am spus, modul tău de a reacţiona e uneori
imprevizibil, până aici e alt vis despre care ai citit în jung

12 gânduri despre „sid vicious cântă cel mai bine my way

  1. mort sau viu, vocea lui împuţită şi spartă tot îmi răsună în cap, aşa că nu mai contează.

  2. nu e nici un clip cu pac pac, domnule, doar o voce răguşit-insidioasă şi bolnav de batjocoritoare.

  3. aaaa, tu te-ai uitat la clipul cenzurat… eu vorbesc de ăla de pe MTV TWO, englezesc, dat chiar de ziua trupei SEX PISTOLS, cand au pomenit si de sid vicios… si erau acolo si secvenţe din filmul SID ŞI NANCY… cred ca l-ai ginit… vocea era de acolo culeasă…. zic eu….

  4. n-am văzut treaba de pe mtv, nu mai urmăresc chestii despre sex pistols de prin adolescenţă, atunci eram cu ăştia. başca the exploited, joy division sau bauhaus. am rămas doar cu bauhaus. vicious vine de pe mp3.

  5. aha, aha, între timp te-ai maturizat… dar de MINISTRY, albumul KEPHALEON, ce spui?… metal industrial…. ă? altă treabă parcă…. dar ce faci, nu mai dai lada aia de bere odată?….

  6. ministry e pentru old fashioned lover boys, meştere! şi ce să faci tu cu o ladă de bere? (ţi-ai făcut o virtute din a sări de la una la alta mai ceva decât sărea jean-luc picard cu teleportorul prin galaxii.)

  7. hahahah!… bună!….sau rea, nu-mi dau seama, că-n dimineaţa asta am uitat sa-mi iau pastilele…

Lasă un răspuns

