şi marta…

a fost senin, oameni care se spală toamna în răcoare
când pe gardul viu melcii scot coarnele şi lasă
mucii până lângă palma strânsă pe un omoplat
a fost bine, ca de fiecare dată când nu ştii ce se

întâmplă sub propria piele, când îmbrăţişările au
o istorie a visului, granule mici de fericire sub piele
atât calm cât nu poţi înţelege că se poate digera

am mers de la gară până acasă luând câte-o staţie
un alt autobuz, am pierdut timpul acesta care se
câştigă stând câteva minute în fiecare staţie
ca şi când ai găsi o nouă religie pe un ziar dus
aiurea de vântul cu care vorbeşti, prin copacii
miraţi, atât de miraţi şi de fosforescenţi încât
vasele tale dilatate spală tot ce mai e de spălat

şi acasă e într-un tablou, un copac verzui trage
din pământ nebunia şi o duce către soare printr-un
aer care nu mai are memorie, atunci mă mut într-o
fotografie sau în cărţile împrăştiate peste tot, această
casă care se închide peste acasă şi aşteaptă
o zi de octombrie când se face orice anotimp
şi te ridic în soare, eşti atât de mică şi poveştile
atât de lungi, fructe încet lovite ca să fie perfecte

e prima zi fără pic de tristeţe, prima zi după ce
mi-am îmbrăcat toate hainele ude şi am mers
prin întuneric, se strângeau pe mine cu frig
iar corpul răspundea cu o căldură necunoscută
dar ştiam că marta ţine cheile mele în buzunar
într-o zi mi le va întinde, nu vor mai fi aceleaşi
dar eu îmi voi aminti ziua în care mi-a spus
tati, iubirea se ţine după noi ca un căţel speriat

3 gânduri despre „şi marta…

  1. for marta and her magic 7 years. maybe one day she will love this song.

    how happy you are, there, deep inside your house-soul, dannish

  2. Ritmul tertelor si sextinelor tale…

    Muhammad Aufi (1171-1242) (سدید الدین محمد عوفی) known as Zahiriddin Nasr Muhammad Aufi wrote a book on properties of matter, Sufi published his famous Book of Fixed Stars and identified Magellanic Cloud, Balkhi was a Persian mathematician, astronomer, astrologer and philosopher, Geber emphasized systematic experimentation and discovered sulfuric acid, hydrochloric acid, nitric acid, thus invented aqua regia, one of the few substances that can dissolve gold…and so on…

    Uite d’aia’mi place mie despre tine uneori…alchimistule ;))

Lasă un răspuns

