balada luptei dintre clinci şi cucotopelia decaocto

prietenul meu clinci a plecat ieri dimineaţă la analize
şi-a pus un tricou murdar şi pantaloni vraişte
geaca de piele pe deasupra, geaca lui de piele
cu trăsăturile lui mongoloide cu tot mergea către analize

şi nu îi păsa cu ce era îmbrăcat, nici mie nu mi-a păsat
nu eram lângă el, altfel i-aş fi spus sau m-aş fi îmbrăcat
şi eu exact la fel, cu alte haine de-ale lui care oricum
nu mi-ar fi venit, el e mai scund, eu sunt mai gras

cine nu ne ştie ar fi râs, cine ne ştie ar fi râs şi mai şi
uite-i pe ăştia de la tomis, uite-i cum duc de-acasă
hainele la redacţie să scrie în locul lor, să se bâţâie
cu analizele nefăcute pe holurile liceului eminescu
ce dracu a mai ajuns şi revista asta, ar fi zis dunăreanu
dar nici el nu ne ştie, doar ne înjură fără să-şi fi făcut
analizele. dar prietenul meu clinci mergea înainte
a ajuns la cabinet şi nu ştie dacă lumea sa uitat chiorâş
eu ştiu, s-a uitat. doctorul nu era, venea pe la 10

atunci s-a întors acasă, începuse să se dezmeticească
a văzut cum era îmbrăcat şi a încercat să muşamalizeze
tot răul estetic împrăştiat în masa constănţenilor
atunci i-a ieşti în cale un guguştiuc şi i-a zis: băiatule
dă-te de trei ori peste cap şi te vei transforma în cel mai
mare teoretician al literaturii române şi pe deasupra
îmbrăcat în toga festivă în care te îmbracă academia română
la şedinţa solemnă în care trebuie să le vorbeşti surzilor
strânşi cu ghiotura de prin toate instituţiile statului

băi, guguştiucule, tu eşti dus cu capul, nu vezi că-s
îmbrăcat ca dracu, dacă mă mai dau şi peste cap mă fac
de toată bafta, zic ăştia că sunt scăpat de la circul americano
şi nu m-am dat eu de trei ori peste cap nici în faţa lui mincu
dar în faţa ta, pasăre năroadă. guguştiucul a mai încercat
să spună ceva, dar a îngăimat doar: cucuuuştiuc, cucuuuuştiuc
pffff, a făcut clinci. ăsta e un cucuştiuc, am citit despre el
în tratatul de ornitologie al lui audubon pe care cozmeanu
a dat 5,7 milioane de lire şi mi l-a făcut cadou de ziua lui

el aşa zice, eu nu l-am auzit, eu am văzut doar o pală de lumină
cum s-a ridicat deasupra moscheei şi mi-am zis: pfffff
asta e epifanie, am citit în joyce prin adolescenţă, când ţineam
să termin orice carte care-mi cădea în mână, inclusiv
tratatele gastronomice, aşa citisem în cărtărescu, şi el citea
geologie, astrofizică, tehnologia prelucrării metalelor, dar
să nu-l las pe clinci pe drumuri cu analizele nefăcute, să-l
duc acasă să se schimbe sau să doarmă liniştit, să uite

dar n-a uitat, dimineaţa asta, cum veneam spre redacţie
mi-a povestit tot cu lux de amănunte, deşi nu va mai recunoaşte
nimic din ce mi-a spus dacă-l veţi întreba, mai bine nu
e un mare timid, când i-am zis, stând pe bancheta de pe
roata autobuzului, bă, ce bine e să te simţi sănătos
să te locuieşti fericit după ce ai stat un sfert de oră pe wc
să priveşti oamenii, trotuarele, maşinile murdare, păsările
nuuuuu, fără păsări, nu mai vreau s-aud de păsări, mi-a
ajuns aventura de ieri, dracu s-o ia de literatură, mă las

tare mă tem că acum chiar va avea nevoie de analize
mâne dimineaţă ne îmbrăcăm decent, le fac şi eu, îmi depun
dosarul de scriitor şomer la oficiul forţelor de muncă
şi încerc să-l fac pe clinci să se răzgândească, el chiar
poate ajunge cel mai mare teoretician al literaturii române
mda, ce bou sunt, a trebuit să-mi spună asta un cucuştiuc

7 gânduri despre „balada luptei dintre clinci şi cucotopelia decaocto

  1. Asta face parte din incercarile de a scrie prost? Fiindca n-ai reusit. 😀
    Deja imi imaginez un tablou de Grigorescu: tu si Clinci in fata mea, si eu pe locul de langa celebrul scaun cu un blestem la adresa lui Cristocea pe el (am fost in 42-ul cu scaunul acela de atat de multe ori…), strategic lasat gol. Si eu care ma gandeam ca colaborarea cu Tomisul imi va aduce, desigur, 5 vile albastre si 2 Bugatti cu motor de Trabant…

  2. păi, de câte ori nu ţi-am spus, tyigrule, că, de fapt, eu tot încerc să scriu prost, cu cât mai prost, cu atât mai bine?! bine că l-ai adus şi tu pe cristocea în ecuaţie ca să fie tabloul complet, de el uitasem. colaborarea cu tomisul îţi va aduce… dar lasă că nu-ţi mai dăm ce aveam de gând, ce e tomisul, peştişorul de aur? tu, oricum, te vei îmbogăţi de pe urma contrabandei cu praline. cumperi tomisul după aia şi ne dai afară, apoi faci tu istoria cum vrei. a propos, tu ţi-ai făcut analizele sau mergi mâine cu noi?

  3. ” ;)) ” hope that’s happy enough now, rite?
    😉

    usually, cand io ori tu decelam sipu’ cu „voiosii” de tipu asta aurora boreala e lovita de sughit si regurgiteaza fanoanele balenelor literare.

    de ezemplu, post comunicational chiar si marele porc isi esprima prin „ring” si „j.n.” regretilii si tristetilii cum ca „nu poci sa va vaz la ochi si sa-mi aridic statura monadica inca un pic by accepting those wonderful awards di pe la chishinew si kraiovenstadt din motive de oase batranesc infrigurate de prezumtia de frumusete a sosirii ultimei doamne” – mai ca m-a pocnit mila pentru paunescu si litania viitoarelor muriri.

    aammm…not really!
    :))

  4. xine, ironia face să moară cine n-are de murit, iar alţii, care n-au de niciunele, doar monade cocoţate pe vintre, să creadă că manifestările apofatice salvează litaniile blege închinate unor retribuţii insalubre.
    dar să fim sănătoşi cu tonţii!

    hehe, olandezu’ zburător nu se lasă, mai scoate capul! salutăm şi noi cucustârcii cu cuc orologios! că tot suntem pe drumuri toţi, chiar de ne lipim de scaune!

Lasă un răspuns

