telefoane

mail nr 1

am primit foarte multe telefoane şi n-am răspuns
decât de câteva ori, foarte scurt
şi aproape răstit în timp ce parchetul

era murdar, drumul era murdar şi
cădeau frunze. mi s-a spus să-mi cer iertare
să fiu mai puţin monstruos, măcar un pic mai puţin
mi-am spălat o pereche de pantaloni scurţi
şi în timp ce-i frecam
mi-am amintit ce-mi spusese sorin când
era la sevilla şi auzeam forfota din jurul lui
restul de cenţi de la pachetul de şerveţele umede
restul acesta de oameni
rostogoliţi pe sticla rece a mesei
nu-mi aminteam când i-am spus că nu
m-am mai masturbat de foarte multă vreme
şi el şi-a amintit asta în sevilla
i-am spus că ioan fierbe ceva în cazan
un mistreţ spaniol cu ingrediante maure
tu cum poţi să fii un pic mai puţin monstru
nu mănânc carne, beau doar apă
şi am găsit aici djarum, aroma lor de cuişoare
se împrăştie în tot corpul, atunci
a trecut o remorcă pe lângă mine sau aşa
mi s-a părut, în mijlocul bărbaţilor o femeie
cu sâni mari, îi tremurau ciudat
cu o senzualitate agresivă

mail nr 2

vom face republica paşapoartelor cu rotule
în fotografie şi tot acest entuziasm
al obiectelor moi pe care le vom trece fraudulos
peste graniţă
va fi steagul nostru, când îl vor vedea
prietenii noştri cu care avem relaţii de buna vencinătate
îşi vor trage cracii pantalonilor, le vom pipăi rotulele
ne vom asigura că nu le-au deformat cu flexul
că nu falsifică nimic din ceea ce e important
apoi vom face lungi rapoarte telefonice acolo unde
au plecat în vacanţă nevestele noastre după divorţ

mail nr 3

am o zi lungă de care trag, am făcut-o cât patul
îmi trimiţi numai semne de întrebare pe mess
te simţi inutilă, am văzut alaltăieri un iisus din denim
cum atârna de oglinda unei maşini
şi el avea o zi lungă şi-o iubită care nu făcea nimic
stătea de cealaltă parte a parbrizului
şi se bălăngănea absentă, sticla dintre ei era un pat
lung precum acesta. spun în gând blue ginzăs
şi te sun. sună ocupat

mail nr 4

am vrut să fiu tandru şi ţi-am spus „micule”
ştiu, nu mă pricep la chestii romanţioase
ai spus că-ţi place noul nume, deşi voi bea
mai multă bere, n-am priceput unde baţi
mă gândeam la ce priveşti, mă întrebam de ce
lentilele tale de contact sunt de un albastru
pe care nu l-am mai văzut niciodată, iar tu
mi-ai spus „mici cu bere, hei”, am râs, ce rost
mai avea să te sărut, tu urcasei cu două trepte
mai sus, m-am simţit deodată mizerabil
şi-aş fi vrut să trec în drum spre casă pe la poştă
să iau plicuri elegante şi timbre cu păsări exotice
şi hârtie elegantă de la papetărie, să-ţi scriu
o scrisoare de dragoste de o lungime
cutremurătoare

mail nr 5

puncte puncte
semn de întrebare, semn de întrebare
semn de întrebare, semne între bare
două puncte, paranteză închisă

mail nr 6

atunci am fost agresiv, da, pe colina de la plaja modern
când primadona nebună îşi adusese portativul şi ţinea
partiturile cu mâna să nu le zboare vântul şi cânta
la un microfon cu fir scurt, palele vântului aducea frânturi
din o sole mio, m-am îngreţoşat, ai trecut cu bicicleta
şi te-ai dus în capătul stabilopozilor, ai rămas doar
în chiloţi şi te-ai aruncat în apă, prietena ta ţinea hainele
eu strigam la primadonă, „taci, fă, din gură”, dar tu
te roteai cu sânii goi în semiîntuneric, am mai luat
o gură de vodcă. ştiu, nu erai tu, era altă tipă
dar te-am iubit aşa

mail nr 7

urmează să mă bărbieresc în 10 minute sau cam aşa
urmează să fumez, să-ţi scriu un sms la care vei răspunde
mâine. albina de pe pernă e prietenă cu ursul din mine
pentru că n-a mâncat niciodată miere, dar are zâmbetul
acela de honey bear încât amân tot ce trebuie să fac
va veni seara, mâine sau poimâine şi barba va mai creşte

mail nr 8

e o poveste întreagă, poate chiar o piesă de teatru pe care am pus-o în scenă: un gilette cu aloe vera, un săpun de hotel. mi-am albit barba, mi-am lăsat perciunii până spre gât, gâtul l-am ras până spre bărbie. m-am spălat şi am ieşit pe hol, m-am întors şi m-am săpunit din nou, am lăsat perciunii, cioc şi mustaţă, m-am spălat şi am făcut paşi prin cameră, apoi m-am săpunit din nou şi am lăsat numai mustaţa şi perciunii, m-am dus până în josul scărilor, apoi am ras perciunii şi o parte din mustaţă, am rămas hitler şi m-am uitat la biserică prin geam, nicio clipă în afară de momentele în care mă bărbieream nu am privit în oglindă, doar am încercat să simt în tot creierul schimbările, mă întreb ce e de învăţat de-aici, mă tot întreb

mail nr 9

m-am gândit că-mi voi da seama treptat
după ultimul telefon la care mi-ai răspuns
mi-a trecut prin cap să mă sinucid
aşa, absolut gratuit, ca atunci când
i-am zis lui sorin, după ce văzusem
serpico cu al pacino, „sorine, dacă m-aş
fi sinucis în golul ăsta de sub balcon
ce-ai fi înţeles din mine sau din serpico”
sau din câinele ăla cu blană, nu mai
ştiu ce rasă, câinele cerber, ăla de la muzeu
cel cu manual de utilizare, dar mai repede
adorm
noapte bună

8 gânduri despre „telefoane

  1. xin xin, cred că tocmai aici a apărut dichotomia între noi şi ce fu pre vremea lui beckett sau brecht. a dispărut atât aşteptarea, cât şi setea abominabilă de acţiune. you, old fashion boy!

    basule, tocmai te pomeneam aseară la sabu, când ai şi scos capul de la cutie. mai dă şi tu un semn de pace!

  2. hehe, basule, vor face ăştia din tine un hercules, dar până la a doişpea muncă, cea bahică, ai alte unşpe de tras. no, see ya!

Lasă un răspuns

