două poeme proaste cu avioane

puţină răbdare cu apusurile înnorate, frunzele se
întorc pe dos, văd pelicula albicioasă şi
încerc să nu mă mai gândesc la mine, chiar
scutur din cap, m-am gândit destul azi, am

analizat prea multe lucruri din interior şi-acum
îmi face bine să observ în linişte ce se întâmplă
în afara mea şi cum copacii de-afară transmit
aceeaşi mişcare copacilor dinăuntru, blocurile din
faţa blocului meu au în ele aceleaşi personaje ca şi
blocurile din mine şi ţipătul copilului de la bara
de bătut covoare… de ce e numai acolo jos
înfundat în pământ, o plantă obişnuită cu seceta
da, îmi voi spune ca un cititor mediocru de
psihanaliză că anumite clipe din copilărie
florile alea cristalizate de ger pe ferestre, fosile
şi alte poveşti plictisitoare sau poate ombilicul
nu, pot să-mi dau seama altfel de ce dobândesc
încet această fugă de empatie şi mi-e silă când
femeile trecute de 50 de ani care cerşesc lângă
scările de metrou, dar numai acolo, mi se par
că seamănă îngrozitor cu bunicile noastre, ale
oricăruia dintre noi şi mila, mila asta mai rea decât
ura scobeşte în memorie, de asta mi se pare că
a te gândi la lucruri simple şi neutre, la obiecte
pe care le îndepărtez voit de orice tentaţie a mâinii
e o cale sigură spre relaxare, ştiu că asta nu mă
interesează prea mult, nu voi reuşi dar e bine
când pot analiza la rece modul în care mă pot
detaşa exact atunci când toate simţurile
lucrează, aduc date către creierul saturat

de asta îmi trebuie multă rabdare cu apusurile
înnorate, lipsite de spectacol, atunci văd că
amănuntele descriu o realitate fragmentată
analizabilă până când oasele şi carnea încep
să frigă de revoltă, privesc în sus şi din întâmplare
văd un avion care începe altă poveste a altcuiva

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

acesta este primul avion, se vede sus, se simte rece, o bară
de salam abia scoasă din frigider şi o lungă nevoie
de frimituri sau de turtă dulce, e aceeaşi poveste de dimineaţă
spusă exact spre oglinda din care ochii, ouă prăjite pe faţă
mă privesc, eu sunt flămând, eu sunt satisfacţia factorului socio
statistica generată de somn şi de reducţia cearcănelor
rup pâinea şi înting în ochi, duc mâna tremurândă la dramă

după o anumită oră doar operatoarele 112 mai au chef de discuţii
pedanterii şi o gonoree rară care se strecoară pe calea undelor
lasă urme roşii pe la colţul gurii lor cu macramee
croşetate în orele îndelungi de plictiseală de bunici anonime
ştii câţi vulcani erup anual în lumea asta în care nu ghicim
farsele statelor ce dispar spre un colţ al elefanţilor speriaţi
cherosenul avioanelor face tendoanele discrete dar mai rapide
de asta industria aeronautică se veseleşte de câte ori
îşi aminteşte că picioarele calului troian erau mai subţiri
decât cele ale lui ahile, aici facem din alcool apă şi
o vindem la un preţ mult mai mare, pe o sete insaţiabilă

5 gânduri despre „două poeme proaste cu avioane

  1. Parol, apusurile astea înnorate (oricum, de unde stau eu, din cauza C2-ului, nu se vede apusul integral, doar cenzurat!) mă fac să mă revolt şi să povestesc în poezii despre apusuri desfoliate precum cozile păunilor (duh! sentimentalisme!)…
    A propos, acum câteva zile am plecat de-acasă să cumpăr ceva de la non-stop-ul pe scări de la staţia Brotăcei, am trecut pe lângă punctul ăla termic sau ce e vizavi de blocul tău şi – ce crezi – am văzut acolo, sprijinit de perete, un suprarealist om de carton sau celofan, nu ştiu ce, ca o păpuşă era, o apariţie foarte insolită şi care nu se mişca deloc, cineva o lăsase, mă şi întreb dacă avea o cameră de luat vederi unde trebuiau să fie ochii, oricum stătea într-o poziţie de parcă s-a întors dintr-o noapte de beţie. Mă întreb chiar de n-o fi fost o schemă publicitară a snack-barului de lângă Senator sau a celui de la Boema, de curând în renovare…

Lasă un răspuns

