x.x.x

toate minunile de bucătărie nu fac cât religia
degetelor calde şi moi, cât veriga largă a braţelor
care nu te mai lasă să respiri, nu te mai lasă
viu în corpul pe care mintea-l poate înţelege încă

şi de la o atingere la alta se formează un ghem
ce ajută să legăm stările unei zile de-acelaşi stâlp
focul lor mocnit va ridica sternul spre altceva
odată cu valurile de seară ce bat în genunchi

noile sensuri şi zâmbetul lor de cerşetor orb
ce duce zaţul de cafea prin vene şi revolta
într-un alt corp pe care-l inventezi repede
cu-acea fervoare ce aparent n-ajuta la nimic

spune-mi simplu cât am furat din viaţa limpede
a noilor vietăţi strecurate din când în când
în gura care se preface plină şi nu muşcă
în mână, da, ea, ultimul enoriaş al eliberărilor

6 gânduri despre „x.x.x

  1. am impresia ca e un poem despre solidaritate, din cea care, uneori, musca palma ca un pisic inca lipsit de ochi si de dinti, dar care, altfel, ramane fara suflare.
    imi place ideea starilor legate la stalp, ca sunt mustangi, ca sunt vampiri energetici, urmeaza a se vedea.

  2. mă crezi dacă spun că în clipa asta habar nu am despre ce e textul ăsta?
    poate din desolidarizare. 🙂

  3. L-am citit prima data acum ceva zile, imagini mi se derulau in minte strangandu-se-n acel ghem ce-mi placu tare mult.
    Recitindu-l asta seara, imi vine a ma-ntreba: ce poate sa nasca intalnirea dintre un ochi si-o tigara?

  4. daca ţigara intră în ochi, va fi efectul borges, văzul în memorie. dacă ochiul întră în ţigară, e doar ceaţă. o vreme.

  5. Haha… Stii ce-i frumos? Ca la o astfel de intalnire, undeva pitita-n partea din dreapta a canapelei se afla cartea „Borges despre Borges”!
    Cat de logic gandesti !

Lasă un răspuns

