kill the leapşa

am o leapşă de la alice drogoreanu pe care o înjur discret cu această ocazie, răspund doar să nu fiu luat drept un individ foarte neserios.


1. citatul tău preferat dintr-o poezie scrisă de eminescu:

regret că eminescu a transcris neatent versul următor:
vaca pe cer trece aşa sfântă şi clară
asta ca să nu-l bănuiesc pe maiorescu că a fost… bou şi a modificat.


2. poeţii preferaţi (de naţionalitate română):


e greu să-mi trec cu vederea făţărnicia lectorială şi criza spirituală a diverselor etape ale vieţii, când poeţii preferaţi au fost pe rând latifundiarul politician – ooooo goga, bravul traducător al lui dante şi făcător de el zorab (ce bine dacă varianta vulgarizată era tot a lui!) – ge coşbuc – tuberculosul emo al literaturii române – ge bacovia – sau îngerul blond al poeziei, nu mai spun cine e că e ca în bancurile pentru blonde, adică degeaba spui poanta că indivizii cu coeficient normal de inteligenţă te-au înţeles demult. aşa că nu mai am poeţi preferaţi, nu vreau să dobândesc un dispreţ şi mai mare pentru cititorul din mine.


3. poeţii tăi preferaţi (străini):


după william blake la o extremă şi dylan thomas la cealaltă, nu mi-a mai plăcut niciunul, ori îmbătrânesc urât, ori mor de tineri şi te lasă cu inima poetică îndurerată şi cu ochii-n soare


4. poeţii contemporani preferaţi:


hai să fim serioşi, cine dracu îi citeşte pe ăştia? sau dacă îi citeşte, cine dracu să recunoască faptul că îi place vreunul? dacă spun dună, îi dau satisfacţie lui komartin, dacă spun komartin, coman o să se bucure. leac e din arad, de-al lui slavici, aşa că are păcate multe, nu-l pun. dacă spun vancu, iar se bucură komartin (nu ştiu cum băieţii acestia reuşesc să se bucure pentru atâţia oameni). dacă spun perţa… nu se mai bucură nici el, s-a obişnuit. în niciun caz nu spun sgb, ăsta îi place doar lui ciotloş şi, pe ascuns, lui felix nicolau. n-o să spun nici grosu sau mocanu, unu s-a mutat în bucureşti şi-a trădat bătrânul chiustenge cu strategii grafice de tipul kamikaze, celălalt nu mai scrie decât în felul lui ciudat. nici ge vasilievici că ăsta e prozator. dacă spun gorzo, o să se mire toată lumea: bă, asta e pictor, nu poet! (mai nimeni nu ştie care e pictorul gorzo, care e criticul de film gorzo sau poetul dulghero-filosof gorzo). mai am două varinate: să spun vlaşin numai ca să enervez pe toată lumea sau ioan es pop şi să fie împăcaţi toţi. dar mai bine nu spun nimic.


5. scriitorii preferaţi:


sunt prea mulţi ca să nu fiu acuzat că nu i-am citit pe toţi. îl pun doar pe sabato ca să demonstrez că-s limitat.


6. scriitorii contemporani preferaţi:


scap tot cu sabato că încă nu a murit. sau s-a dus zilele astea, dar au uitat să menţioneze la ştiri. oricum, vom afla când îi vor da nobelul pentru fizică. postmortem.


7. ultima piesa de teatru văzută:


după romeo şi julieta în regia doamnei beatrice (dracu mai ştie cum o mai cheamă de când n-o mai cheamă bleonţ, aligheri în niciun caz) – asta se întâmpla în 1995 – am zis că e cazul să mă mulţumesc cu alte forme ale artei. ulterior, am aflat că domnul george ivaşcu e profesor şi predă teatru isteric, lucru care m-a făcut să fiu convins că am luat o decizie bună. am trădat rar, singura dată când n-am regretat chiar deloc – barrymore cu magistralul ştefan iordache prin 2000. nu mai ţin minte ultimul spectacol, la teatrul din constanţa mi-e frică să merg ca să nu mă mut din oraş. ştiu, sunt un troglodit.


8. ultimul spectacol de operetă văzut:


eu la operetă?


9. cărţile preferate:


abaddon el exterminador (ernesto sabato), fight club (chuck palahniuk), humbold’s gift, herzog (saul bellow), on the road (jack kerouac), tropic of cancer (henry miller), the day lasts more than a hundred years (chinghiz aimatov), the magus (john fowles), the fixer (bernard malamud), hopscotch (julio cortazar) and many others (se poate răspunde serios doar în limba engleză, shit!)


10. cu ce scriitori, dacă unii dintre ei ar trăi şi azi, ţi-ai dori să fii prieten?


cu cei care au luat un premiu consistent şi nu au ştiut ce să facă cu banii. aş fi fost un agent literar bun. sau jucător de bursă. sau membrul unui falanster literar pe o insulă din pacific, asta dacă nu era insula mea ca să-i dau pe toţi afară. glumesc, nu e bine să ai prieteni scriitori. toţi sunt de-un autism şi-o infatuare de toată mândreţea. şi zgârciţi, şi săraci.


11. ce carte scrisă deja ţi-ar fi plăcut să fie scrisă de tine şi de ce?


asta chiar e o chestie stupidă. să zicem că lista ar cuprinde cam 5 procente din literatura scrisă. are cineva timp să parcurgă o asemenea listă? şi cine ar mai întreba de ce?

leapşa nu o dau mai departe, e cam plictisitoare şi nu vreau să mă înjure nimeni.

5 gânduri despre „kill the leapşa

  1. hahahaha! batrane, nu te mai lua la tranta cu gluma…da drumu la vaca mai repede. vreau lapte!

  2. Mamă, şi pe tine te chinuiră cu asta… Dacă apucam să citesc ce-ai scris tu înainte, nu mai răspundeam, acuma mă simt ca şi cum te plagiai:p

  3. lasă, mamă, că se pune că am fost animaţi de-aceleaşi gânduri şi intenţii în modul în care am preluat leapşa. plagiatul nu mai există, am auzit că se numeşte intertextualitate.

  4. merci, miruna, data aviatoare ţintim la o oră întreagă de râs, asta dacă îmi înving alergia la lepşe şi, desigur, dacă îndrăzneşte cineva să mai arunce o leapşă.

Lasă un răspuns

