baladă lesbiană

am o pisică nici neagră, nici albă, ea nu vânează
de aceea se numeşte marie laurencin, de aceea
cât e ziua de lungă suferă lângă piciorul scaunului
cu urechile ciulite şi mustăţile drepte precum ecuatorul

şi tropicele

marie laurencin suferă foarte mult, ea bea lapte
morfoleşte cărniţa de pui dar nimic altceva
seara se face ghem şi roţile dinţate din ea
fac fuioare de lână, fuioarele sunt toarse şi din mohair
o altfel de lume se ţese

şi nimic nu domoleşte durerea mariei laurencin
încerc să-i spun propoziţii simple care să nu-i trezească
amintiri neplăcute despre llellewyn, prinţesă de tombuctu
„eu am o pisică, pisica mea este nici albă, nici neagră
eu îmi iubesc pisica”

dar cuvintele mele îi adâncesc depresia nobilă
se linge, se tot linge agale prin toate părţile
încât sunt convins că la picioarele mele subţiri
stă nimeni alta decât cruda reîncarnare
a poetei sapho din lesbos

Lasă un răspuns

