harpastum

azi vom juca fotbal, nu e nimic mai frumos
decât mingea deasupra capetelor
plutind ca o divinitate ancestrală
la o înmormântare la care procesiunea

e cuprinsă de disperare şi aleargă
în toate părţile după ritualuri bine gândite
împrumutate de şcoala de la coverciano
şi transformate în scheme de joc

prietenii mei au rămas cu porecle
de la campionatele mondiale din anii 70
lumina din duminica asta e lumina
televizoarelor venus sau diamant în care
kempes şi rossi dădeau goluri şi străluceau
mingea e una veche, piele maro cu şiret
iar ioan chirilă va fi în tribună cu pixul său
cu mustaţa de sub care au ieşit
cele mai frumoase metafore cu jucători

şi ţopescu va fi în tribună, încă îngrijorat
de ce s-a întâmplat în vara lui 94
când un columbian a cam mierlit-o
va striga la noi să nu ne lovim, să fim
fairplay, dar cine poate să nu pună piedică
adversarului care te-a driblat, te-a umilit

după meci, ne vom strânge la o bere
vom face testul doping şi nu vom
mai vorbi despre fotbal multă vreme
sau poate rar, din neatenţie, ca despre
un lucru care a murit şi ne pare rău

picture-1-100

5 gânduri despre „harpastum

  1. Nu-i rau! Textul asta mi-a amintit de un poem al lui Ianus de pe Hypera. Am inteles ca ai un volum ca asta, te-ar interesa sa apara la SITCOM Press, o editura care se naste acu’, in hulita colectie CARTEA DE PE VECEU ? (pot sa-ti spun ca, pana in prezent, am 2 poeti si 1 prozator nouazecist care mi-au promis carti in deschidere!)…

  2. grig, ştiu şi eu poemul rapidistului de ianuş. ţi-ai adus aminte de el pentru că, deşi multă populaţie poetic-masculină e şi fotbaliatoare, jocul cu băşica e puţin prezent în texte. eu îmi mai aduc aminte de un text al lui leac. în rest… ar fi de văzut de se face măcar de-o plachetă pe tema asta. văd că, într-un fel, ai parafrazat o mai veche idee a tomisului nostru unde avem o rubrică asemănătoare (budha books) unde lumea expune lecturile fund-amentale care au stat la baza educaţiunii culturale. evident, am fost mult mai cu perdea decât tine cu veceul, varianta neaoşe a wc-ului.
    cât priveşte chestiunea cu cartea, multumesc frumos pentru ofertă, rămâne s-o vorbim mai în detaliu. văd că ai gânduri mari.

    walker, te amuzi, ai? foarte bine, merci!

  3. Am și eu cartea lui Chirilă despre Mondialul din ’78 când a câștigat Argentina cu Kempes și Ardiles. Ai scris un text fain în care ai prins bine un crâmpei din atmosfera care a caracterizat una dintre perioadele romantice ale fotbalului.

  4. pai, cine nu are ar!gen!ti!na! prin biblioteca nu ştie că poţi face o artă scriind despre bălăcareala asta numită fotbal. da, s-a cam dus fotbalul ăla. salve!

Lasă un răspuns

