relaţiile cu cinematograful

cotrobăind prin „arhiva personală”, am dat de un text scris prin toamna lui ’90 şi am ajuns la conluzia că trebuia să mă las atunci de scris. amuzaţi-vă şi voi dacă e să vă, eu am făcut-o.

I. cînd eram mic (acum bunicul mi’a
spus că de fapt el era mai mic ca mine)
aveam trei emoții
atunci când intram în cinematograf
prima nu luam niciodată bilet
şi intram cu țigara aprinsă
şi cu oricare prieten m’ar fi însoțit
a doua băteam totdeauna actorii din rolurile
principale fiindcă toți se dădeau șmecheri
iar eu nu’i puteam suporta
a treia totdeauna îmi mirosea grozav
peștele pe care’l mâncau spectatorii
în timpul filmului
dar suportam toate aceste emoții
fiindcă de fiecare dată cînd veneam acasă
bunicul bătea palma cu mine
şi’mi spunea gangstere acum pot să te tund

II. cînd am crescut mai mare
mă’nsoţea şi bunicu fiindcă îi era
o teamă grozavă că m’aş putea însura
iar băieții de seama mea
mergeau pe lângă mine să’mi facă în ciudă
ținând prohabul pantalonilor deschis
dar eu eram mai tare ca bunicul
fiindcă la film citeam o carte
iar când ajungeam acasă şi bunicul se culca
eu aduceam în casă femei
şi’l tundeam pe bunic cu mana lor

III.acum când m’am însurat şi am un
copil pe care bunicu’ îl adoră şi’i zice unchiule
nu putem să’l lăsăm pe bunicu acasă
când plecăm la film
fiindcă el bea prea mult ceai
şi’l luăm în cărucior
alături de unchiul său
la film ei se joacă printre scaune
şi nevastă’mea se ține după ei enervată
spunând tot timpul scuzați scuzați

asta ar fi leapşa primită de la dan iancu, leapşă plecată de la cătălina, trecută pe la grig şoitu şi mugur grosu şi pe care i-o dau lui ovia herbert.

2 gânduri despre „relaţiile cu cinematograful

  1. cred că o ardeam cu proza lui beckett, măi, george. şi cioran, desigur, dar asta nu se vede. nişa mamii lui!

Lasă un răspuns

