poem

privesc. se mai vede ceva în jur
sau coada ochiului, ca o coadă de vierme
se mişcă prin grădină
dă de marginile ei, de gardul umed

intră în piersicile care vor putrezi la umbră

dar piersicile sunt altfel zilele astea. până când
mă străduiesc să-mi amintesc iernile geroase
când picioarele vinete
călcau crengile pe care mai vedeam păsări sau piersici
şi mirosul ţâşnea în toată grădina
mult mai liniştit

ceva s-a întâmplat între timp nu numai cu mine
deşi mi se pare că în afară de mâinile crescute
doar cei care pleacă
mai trosnesc abia auzit

6 gânduri despre „poem

  1. best
    just change „piersicile care vor putrezi în umbră” cu „piersicile care vor putrezi la umbră”
    not the some thing, but sounds better

  2. la umbra să fie, mircea, până la urmă ea e cea care conteză, nu prepoziţiile care duc acolo… sau ce-or fi ele dacă nu prepoziţii…

  3. Poemul tău îmi amintește de copilărie, de faptul că la marginea mahalalei unde m-am născut era o livadă de piersici.

  4. Poate să las loc unei alte interpretări, însă la o primă citire, mi-au rămas în gând imaginea şi cuvintele astea:

    privesc.
    coada ochiului
    se mişcă prin grădină
    dă de marginile ei,
    intră în piersici.
    piersicile
    -mi amintesc.

    picioarele vinete
    călcau păsări sau piersici
    mirosul ţâşnea
    mult mai liniştit.

    între timp
    mi se pare că mâinile crescute
    care pleacă
    mai trosnesc abia auzit

  5. da, e o treabă esenţializată, e ok. dar dispar viermii şi CEI CARE PLEACĂ. pentru că, de fapt, despre o tristă plecare vorbeam aci. nu că ar avea importanţă pentru toată lumea. mulţam pentru trecere!

Lasă un răspuns

