Premiul literar EURIDICE 2009

Fundaţia Culturală Paradigma va acorda Premiul Euridice 2009.
Juriul compus din Bogdan CREŢU, Mihail GĂLĂŢANU, Marin MINCU, Ştefania PLOPEANU şi Răzvan ŢUPA a făcut următoarele nominalizări:

Poezie:

Carmen Dominte – Tu cu viaţa ta pe bancheta din faţă/ Eu cu viata mea pe bancheta din spate. (Vinea, 2007)
Aida Hancer – Eva nimănui (Vinea, 2008)
Dan Mihuţ – AutoDaFe (Pontica, 2008)
Vlad Moldovan – Blank (Cartea Românească, 2008)

Critică, Eseu:

Dan Gulea – Domni, tovarăşi, camarazi. O evoluţie a avangardei româneşti (Paralela 45, 2007)
Adrian Jicu – Dinastia Sanielevici. Prinţul Henric între uitare şi reabilitare. (Cartea Românească, 2008)
Alexandru Matei – Ultimele zile din viaţa literaturii (Cartea Românească, 2008)
Alina Ologu – Gellu Naum: Experimentul poetic (Pontica, 2007)
Antonio Patraş – Ibrăileanu: către o teorie a personalităţii (Cartea Românească, 2007)

Proză:

Şerban Anghene – Viaţa unui şef de departament povestită de fiul său superman (Cartea Românească, 2009)
Adela Greceanu – Mireasa cu şosete roşii (Polirom 2008)
George Vasilievici – Yoyo (Tomis, 2008)
Dragoş Voicu – Coada (Cartea Românească, 2008)

Evenimenul premierii va avea loc miercuri, 24 iunie 2009, ora 14, în sala Mircea Eliade a Bibliotecii Metropolitane Bucureşti, str. Take Ionescu, nr.4 , sector 1

Publicat în X.

9 gânduri despre „Premiul literar EURIDICE 2009

  1. mă bucur, dan.
    mai ales fiindcă este unul din rarele volume bune. si merita acest debut primit pe măsură.
    si iată că ceea ce este dat să se întâmple, literar valoric recunoscut, chiar se întâmplă.
    mă bucur si ptr că ceea ce am văzut, cel putin o mână de oameni, în poetica ta de atâtia ani de când te citim, este văzut bine mai departe.
    si acesta este doar începutul.
    chapeau!

  2. muţumesc, ela, poate ai dreptate 🙂 bine-ai mai trecut pe-aici cu semne!

  3. Domle MIhutz,m-atzi terminat,onoru meu si toate focurile de arme ale ortacilormei pentru ce mi-a fost sa vad ochilor mei negri in noaptea asta!!! Premiu Domle!!! Valeu tata,apai mata eshti deja vip, ai grade in poezie domle,nu se glumeshte cu matale,io mi-am cam permis,sper sa nu-mi luatzi permisu asta dupa ce capatatzi premiu ala shi sa ma mai primitzi shi pe mine pe aici,cu ce mai pot eu screme ku minea mea de pastaie.
    Shi kred k meritatzi o cinzeaca domle, un visichi,techila,ceva, dup-aia, ku totzi amicii, meritatzi sa cadetzi sub mesele juriului,hehehe!
    Io arunc chipiu,mandru de matale, Domle Mihutz,k iata peste cine am dat eu asta varakand cu rromii aia(HAHAHHAHA, v-a scriu shi mai sus la fotografia aia made in rromania k nu ma pot abtzine)

  4. caporale (ca nu mi’ai zis ce grad ai, a propos), hai sa nu ne entuziasmăm prematur că, după cum şi observi, e o nominalizare. şi’s vip pe dracu, ia întreabă în cazarmă la matale cine a auzit de mine. permisul nu ţi’l iau că eşti simpatic. sub masă!? noooo, un camarad adevărat nu cade niciodată.
    salve!

    adrian, da, te cred şi eu c’o să’ţi vină greu, doar e o distanţă imensă între acolo şi dincolo, îţi va lua o veşnicie. bucuros să te văd!

  5. imi pare rau ca raspunsul anterior nu a putut fi publicat din vina mea…
    Scrii niste poezii deosebite…Sa scri poezie nu inseamna neaparat rima…Tu folosesti rima alba, dar poezia ta, in afara de o nota de eleganta aparte, denota filozofie, sentimente profunde, libertate de expresie, luminozitate.
    Desi abstracta pe alocuri, lasa sa se intrevada lumina versurilor prin claritatea si expresivitatea imaginilor…
    si apropo, imi place stilul tau, chiar daca eu scriu in majoritate rima pura.
    nu te mai grabi deci cu concluzii de feluil celei trimise la mesajul lasat !

  6. da, probabil că m-am grăbit să fac aprecieri de gust. îmi cer scuze şi mulţumesc pentru vizită.

Lasă un comentariu