să ne pişăm pe lume ca ăia mici

în timp ce puştii joacă fotbal
pe lângă centralele termice
mamele lor udă florile de vară
cumpărate de lângă moschee

se udă şi zgura terenurilor de tenis
se udă şi trotuarele de lângă piaţă
gresia din magazinele alimentare
dalele de la baza blocurilor
pe care picură hainele abia spălate
gâtlejul bătrânilor de la terase
hainele bebeluşilor din parc
şi toate străzile principale

mecanicul soios de la centrală
loveşte cu cheia în ţevile căptuşite
şi priveşte cum curge transpiraţia
pe frunţile puştanilor din ce în ce
mai obosiţi, mai mulţumiţi
de bunul mers al lucrurilor
mai ales când se pişe după colţ

5 gânduri despre „să ne pişăm pe lume ca ăia mici

  1. dane, inspirat de textu tau am scris un textito pe care o sa l bag in vitrina zilele astea. cre ca fac bine ca se pise copiii dupe coltz, pen ca dupe coltzu urmator, next orizont, numa sa nu bata vantu
    ave!

  2. HEHEHE asta-i pe bereta mea Domle Mihutz zau,ai scos-o p-asta cu pishatu e lume in stil mare domle,in stil mare cum se pisha pushtii da,sa arate care trage cu jetu mai sus.Io acu ce alta sa vad aici domle, ca d-astea mai facem shi noi verzii ca krokodilii sau ca padurarii(vezi domle nam uitat aia cu reptila hahah)cand ne-apuca.dar la final ai schimbat macayu Domle,chiar ai, k pushtanii sunt multzumitzi, noi mai greu, ku virsta. Sa traityi mulyumit!

  3. măi, dorine… cum apelezi tu la corolarul paremiologic şi o zici! evident, au observat alţii că nu e bine să execuţi egzerciţiu contra vântului, sper că nu asta încerci să sugerezi că fac eu prin acest text şi mă tachinezi în felul tău. păi, mă, cetii şi sonata ta şi voi trece pe-acolo cu sorcova! salve!

    camarade, dă-mi voie să-ţi spun aşa, poate că textul acesta merita efervesceţa pestriţă pe care o faci simţită la fiecare trecere prin subsoluri. următorul text va fi cu cine scuipă mai departe şi la ţintă, poate faceţi acolo, în cazarmă, vreo aplicaţie şi-mi spuneţi şi mie cum e. cu puştii am rezolvat-o repede, ei sunt comunicativi. mai greu a fost cu centralistul, ăsta nu voia să-mi vândă secretul cum că tot ce e lichid şi se foloseşte pe lumea asta, oceanele acvatice folosite în diverse scopuri în fiecare zi… vin de la… ei, ai ghicit, puştii ăstia taumaturgi. nici acum nu-mi vine să cred. dumneata crezi? şi, ca să închei cu un salut adecvat… panta rhei!

  4. Domle Mihutz am lasat arm shi am tras-o cu jetu pe net k makar atit sa fak shi io pastaie ce sint.Pai domle nu ma-m luat de centralist k am o patzanie mare k astia,pe cind eram pushtan io,sa moara caporalu de v-a mint. Chiar era unu mecanic d’asta la punktu termik de la noi shi betziv ordinar shi avea o mutraa,pocitanie de om, ochii bulbucatzi shi injectazi,barba ca dupa spart mecla, valeu cind se lua dupa noi,nu mai shtiam incotro se duce pishatu,vorba lu mata aci, pe toate strazile,pe bulevarde,inunda orashu domle! da’ io va mai intrreb ceva,k ma mai apuka si pe mine filosofeala fara scoli,domle, da’ mekanici ashtia n-or fi fost shi ei pushti domle la vremea lor, n-or fi avut si ei centralishtii lor, pishatu lor pe lume???!!! adika asha au devenit ei monshtri sau asha devenim cu totzii domle kind se duce dreacu copilaria aia?io zic ca totzi domle Mihutz,da totzi avem un centralist d’ăsta soios in noi,numa k nu-l aratam,domle, ne pisham pe lume,k la asha lume, centralistu degeaba goleshte oceanu, mai bine golim direkt vezika!!

  5. don veteran, de acord cu dumneata, mai toţi mecanicii de centrală sunt soioşi, dar mie mi se pare că ăsta de-aici e sub acoperire. numai dacă-l vedeai cum loveşte în ţeavă cu cheia, cum o atinge, cum priveşte în lungul ei şi cum ţine mâna le piept… ei, atâta eleganţă n-am văzut nici la prinţul charles, nici la albert de monaco. numai unu, broscar cu ceva cerneală în vene, îndrăgostit pe melagurile astea de o actriţă, zizi şerban pre numele ei, aia de se moleşa cazarma când cânta „tu eşti vitamina mea”. ei, broscaru asta l-am văzut în pozele unui apartament închiriat pe lângă iancului. cufere cu fotografii prin automobile, avioane, rochii cu trena cât autostrada soarelui, bancheturi şi charleston, tot tacâmul, ce mai! şi macaronaru’ ăsta n-a plecat când veniră băieţii lui groza, bodnăraş şi ăstia… a rămas aci şi a fost şofer la ratb şi mecanic. cam ca asta e mecanicul d-aci. că, vezi dumeata, cu ţevile astea care colectează surplusul şi nu face oraşul o veneţie… e grele. salve!

Lasă un răspuns

