dragul meu crocodil

I
aici am îngropat crocodilul meu
verde-pădurar şi cu burta galbenă
după ce a răposat de bătrâneţe
era un crocodil foarte frumos şi cuminte

a dormit cu mine o vreme şi nu sforăia
cel mai mult îi plăceau batoanele cu soia
şi piatra de râu, deşi cred că de-asta
îi cam cădeau dinţii destul de des
găseam în unele dimineţi chiar câte doi
pe chiuvetă, lângă periuţa de dinţi
deşi nu cred că-şi analiza fălcile
gingiile, cu o privire tristă
îi înşiram pe sfoară cum văzusem
că păstra rahan ghearele de leu

cel mai greu a fost să găsesc un loc adecvat
unde să merg să meditez în clipele grele
sau doar să vorbesc cu el
lovind încet cu unghia în mătăniile din dinţi
să-i rostesc încet numele şi să am senzaţia
că hârâie din esofag şi se gudură

după el, cu mare greutate, am luat
o iguană identică cu aia din videoclipul
„i can dance” în care phill collins
era foarte caraghios, la fel cred că-s şi eu
când plimb iguana prin curtea şcolii
din spatele blocului iar asta mică
trage cu ochiul la locul unde, desigur
va sta şi ea peste câţiva ani

II
crocodilul verde-pădurar a crăpat
era foarte bătrân şi fără dinţi
începuse să semene cu o iguană
ca să mai tragă, probabil, de viaţă
mă gândeam că, într-o dimineaţă
mă voi trezi cu un cameleon pe veioză
aşa de repede se schimba situaţia lui
dar n-ai cum să te opui modului
în care cei apropiaţi mor
deşi e bine să ai mai multe animale
într-unul, un fel de cafea instant
plină cu un gust afectiv, tandru

în ultima seară am văzut că era
pe sfârşite şi l-am scos la o plimbare
i-am arătat locul unde urma să-l îngrop
solzii i-au foşgăit la un moment dat
nu ştiu dacă înţelesese când i-am vorbit
despre reîncarnare şi arhei
şi despre cum voi căuta în fiecare om
privirea lui învăluitoare ca să-mi dau seama
în ce se va reîncarna

deşi, sincer, mi-ar plăcea să nu devină
o femeie şi să mă privescă
peste doar câţiva ani, cu mila aia
cu care priveşti bătrânii senili prin parc
lângă o movilă în timp ce încearcă
să-şi aducă aminte cum se numea
pisica birmaneză a răposatei

10 gânduri despre „dragul meu crocodil

  1. Helo domle Mihutz k mare vinator mare de crokodilii va-tzi mai facut,dar v-a spun k m-atzi suparat aku din cauza verdelui domle!! Kum padurar???!!! Numa padurar?Adik verdele militar soldatzesc nu v-a place???
    HOHOHOOOO dAR ce-atzi mai patzit-o cu reptilele-astea kare mai sunt shi femei la sfarsit,hai domle Mihutz k n-ajungi matale senil, nici raposata nu o sa ai si nici ea birmaneza.Mai bine o iei la sanatoasa in deshert,iguane or mai fi p-akolo, nu shtiu, dar o kamila si camel de fumat gaseshti matale.Deshi camelu kam ucide. Las k rezolvi mata shi asta.V-a salut ku onor!! Shi cu lacrimi de ras nu de crokodiliu!!!

  2. don veteran, bătrâne! ce-mi mai place ingenuitatea matale. adică, părerea mea, spui mai mult despre receptarea textului decât… decât mulţi, fără a vorbi, aparent, despre o formă de receptarea. iar râsul e tare sănătos în orice condiţii, afară de cea în care râsul ar fi stârnit de umorul involuntar. sau de lipsa de umor. mi-a spus mie cineva că simţul umorului înseamnă să nu ai simţul umorului. deci, pocnesc călcâiele şi salut!

  3. Onorat domle Mihutz onorat de asha raspuns,daR io kred ca simtzu ala al umorului inseamna sa nu ai simtzu omorului si sa fie kombinat cu simtzu onorului, asha shtim noi veteranii!
    Aku va urez Paste fericit si sa luati lumina de peste tot,chiar cind e mai greu in viatza.Toate bune domle Mihutz!

  4. don veteran, am rămas gânditor ca mielu. nu ăla de paşti. mielu păduraru. numai el avea un simţ al umorului în combinaţia descrisă de ‘mneata. şi se tot gândea cum s-o mai combine să-i fie bine în viaţă. Lumină şi pentru matale, onorabile, un paşte fericit!

  5. iar te rogi sa nu se intample ceea ce e evident , si bhahahha deja s-a intamplat la dracu:fomeia e crocodil !!!!

  6. coane, când te-am văzut ultima oară erai cam palid şi ai plecat intempestiv. nu cred că te-ai reîncarnat că n-ar avea rost! salve!

  7. poate la baza sunt o lamaie in geaca portocalie, deci n-avea intr-adevar rost sa ma reincarnez plecand intempestiv si palid.

  8. asta e cea mai buna poezie a ta. portrait of the artist as a young crocodile 🙂

  9. ehehe, andreea, uite că te-am prins pe a patra personalitate cu un text despre crocodilul lu’ moniCA COlumbeanu. merci de semn, nu te mai auzisem de multă vreme şi…

Lasă un răspuns

