altă zi. docilă şi scurtă

rezist până la mijlocul dimineţii fără întrerupere
îngăduinţa mea mă suportă şi lasă în cap
o dâră de lumină cum n-ai mai văzut
apoi lumea începe să nu mai fie o plantă setoasă

ce mai e de spus peste toate aceste beţii
aceste colţuri calculate cu dispreţ şi afecţiune

am aceleaşi haine pe mine şi alte temeri
aş schimba sângele, aş schimba până şi apa
detest să tac într-un colţ la fel ca şi tine
iar lumina să se ducă, să se piardă până la prânz

când se face un întuneric în care masa
devine o pată a corpurilor noastre, o nevoie
de a da totul cu împrumut, de a odihni
în timp ce radioul cântă în gol, repetă dimineaţa
sunetele ei cusute cu aţă colorată pe faţa de masă
semnele abia vizibile ale unei alte prezenţe

şi gluma asta nevinovată ţi-aş ierta-o
dacă ai mai fi atât de tânără pe cât vrei să cred
aş şti că un copil te trage de mâinile prea lungi
că nu există vreun alt pericol în oase
decât lipsa mea de rezistenţă
punctul în care mă fac nevăzut şi ziua
nu mai are nici un punct de sprijin, arde

Anunțuri

2 gânduri despre „altă zi. docilă şi scurtă

  1. bun începutul. strofa a doua e perfectă. a treia nu trage deloc în jos, dar total inutil este acest vers: /sunetele ei cusute cu aţă colorată pe faţa de masă/. se poate remodela sau se poate renunța la el, cu toate că ideea merită osteneală, e de o frecvență foarte joasă dar pragmatică în corpul textului. un alt lucru care îmi place (deși e singurul pe care-l enunț acum) este echilibrul textului primit în momentul includerii ipostazei feminine. aici lucrurile, umbrele mișcătoare și mesajele sunt într-o balanță și mecanică perfectă, rotundă, nu-mi pare nimic strident. iar gravitatea e purtată și pusă-n evidență tocmai de pseudo-imparțialitate și de vocea pseudo-solemnă. poate nu tocmai cu greu îți reușește un astfel de text, dar și când îți reușește – vorba unui maestru.

    servus.

  2. ma gandesc la randul ala pe care ai pus degetul. desigur, si la echilibrul de care vorbesti. pentru ca, nu de multe ori, mecanismul prin care se construieste un text trebuie inteles altfel, in functie de „actanti”, nevoia textului, repere si alte modulatii care scapa, abia apoi le prinzi daca ai cu ce sau daca te mai ajuta vreunul mai destept. salve!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s