inerţia e mişcarea prietenilor

prima premiere

cu gingis han a fost altă treabă
poate din cauză că nu avea pahare
turna băutură în ce găsise

ţeapăn, cum stăteau înainte
ăia de la gazeta de perete
cu un corn de vită în stânga
şi cu diploma-n dreapta
mi-era drag
chiar dacă nu eram acolo să-l sprijin

am devenit un companion nefericit
tocmai din cauza felului în care transform
orice idee într-o cascadorie inutilă
pune ceva rock, gingis han
că-i nume de trupă care nu există
să dezgheţăm
să-i deochem

tot spectacolul acesta pentru colerici
vesteşte o nouă capacitate craniană
standardele se reaşează
ca luptătorii de gherilă
prin copaci dezfunziţi
conducătorii de oşti de-acum o vreme
au ştiut să mulţumească pentru oscar
eu spun doar că sunt impresionat
de acest calvar
dacă-mi faceţi un heimlich
intru în erecţie

ei, cu discursul acesta m-a pus în cur
nu ştiam că trebuie să suport
tragediile moderne
ca pe ghionturile trase pe sub masă
de amanţi


dracul sau romtelecomul

asta-i povestea dracului gol
mi-a spus că s-a îndrăgostit
de o tipă care a venit pe la spate
când era într-o cabină telefonică
şi i-a cerut o fisă

băi, o fisă, înţelegi
putea să-mi ceară orice
să fac un rahat în mijlocul bulevardului
să-i vopsesc chiloţii lui pazaichin
că eram în faţa stadionului dinamo

dar atunci am aburit plexiglasul cabinei
şi am pierit, am murit de câteva ori
şi nimeni nu va şti câte mi-au trecut prin cap
în doar câteva secunde
am scos o fisă
ce era să fac

mi s-a părut că văd pe o parte
nişte coarne de drac
aşa e când dai de-o femeie frumoasă
păcat că n-am mai văzut-o niciodată
de-atunci



poemul

mă sună într-o noapte şi mă ţine
câteva ore la telefon
acultam o chestie psihedelică
mi-a vorbit de pisicile nevesti-sii
şi de iisus
de francisc şi de tac-su de la sibiu
şi de curvele de pe coperţile revistelor
îngeri teribili care trebuie să şi-o tragă
tocmai cu el
fiul mamei lui, cel care deţine secretul
lui el greco
sorin i-a pus o poezie pe site
staţi s-o caut

Paradox

Pictorul s-a mânjit de cuvinte

Mama mea e o catolică ferventă,
Ea ţine spada sus.
Eu îmi făceam autoportrete,
Şi după câte un an nu mai semănau cu mine
Căci îmi creştea barba
Şi deveneam bărbătuş.
Ea se lupta cu dracii pentru mine
Din pricina pentru care sunt relaxat.
Tata mi-a arătat talpa
Şi să mă calce pe faţă n-a putut.

Vino să-I duci crucea
Spune soldatul de pe marginea drumului,
El are mamă şi tată ca şi voi
Şi va mai veni o dată să vă vadă
Aşa cum Kirk Douglas
Stătea pe cruce şi restul era décor
A venit să facă o mare retragere,
Dar nu a găsit direcţia bună,
Căci spre sud nu mai erau munţi.
Pe Mike l-a bătut taică-su de l-a smintit
Şi l-a făcut actor
Paradox se nun u…

mi-a plăcut, mi-a plăcut mult
mi-a vorbit până s-a descărcat telefonul
mă gândeam că-i e bine în ţicneala lui
încă îi e bine

Lasă un răspuns

