ea a spus. dansul e funambulesc, nu vei mai putea

acesta este procesul de reeducare
despre care nu s-a spus nimic
fără steaguri albe cârpite pe vreun cer
sau beţe de acadele fosforescente

fără bâlciuri de vară
la începutul iernii
cănd se expiră fumul de cărbune
ar trebui să ştie toată lumea că vocea murdară
care povesteşte în singura ureche
nu e un fel de dumnezeu
nici măcar în primele minute după trezire
când ochii se întorc pe toate părţile
şi peştii din ei se zbat în lumină
sau luciditatea bruscă
a apei care inundă la fel orbitele
după mulţi ani

o singură cale e mai sigură pentru concentrare
fiecare se strânge într-un fel
sau rămân în afară lucruri cunoscute
la care trebuie să se renunţe
în cartea de sub pernă se poate citi
cât de exacte sunt ambiguităţile
şi cum se poate ieşi din crepuscul
dependenţa e tare insipidă
când nu aduce sfârşitul în colţul alb al memoriei

lipseşte ceva
recolta de anul acesta e mai mare
o mână de copii se lăfăie în soare
sub un penaj sfidător
o parte a dealului lor a pătruns în oraş

un scalv pentru tot restul
şi afine dulci de cules peste insectele uscate
da, rătăcirile sunt funambuleşti
aici e şi supunerea mai improprie
pentru orice fel de poveste
pasul prea mare se poate prăbuşi
în interval

dacă lipsesc consecinţele
nu ne putem întoarce
stările grele nu au conştiinţă
viscolul făţarnic al cuvintelor suflă
din toate direcţiile
şi renunţarea pare un război sigur

apoi vine povestea în sine
poate după un accident pe scări
o treaptă mi-a intrat sub rotulă
sunt o sumă agresivă de oase şi muşchi
în taxi am privit cum se scurgea sângele
pe toate astea
bjork se tânguia din bord
in a heart full of dust lives a creature called lust
married to myself living by herself
mi-am spus că toate momentele nu fac cât unul
în care poţi spune
indiferent de ce va urma
nu mă duc la spital
pot să pierd piciorul în drum spre casă
odată ajuns acolo
nu mai am nevoie de el



bonus track. corespondeţe

un prieten din laukaa spune că a nins
şi-mi vine să nu-l cred
e prea mult soare ca să-l cred
chiar dacă ţara lui e departe
spre nord, spre gheţuri
poate să ningă la el în oraş
fără ca aici să cadă vreun fulg obosit
pe malul tăbăcăriei
deşi apa e îngheţată
iar deasupra gheţii se văd lişiţele înlemnite
pe cuib
un motiv de îngrijorare pentru ornitologi
sau pentru paznicii de la city mall
vor înlemni şi clienţii şi nu vor mai putea închide
dar aki insistă că a nins
şi că lustruieşte tălpeţii saniei
îi dai cu parafină?
nu, cu grăsime. animală? nu, vegetală
şi cade polen deasupra tăbăcăriei
un motiv de îngrijorare pentru palinologi
sau patronii de la city mall
clienţii vor fi fecundaţi şi se va umple oraşul
de eskimo
aki a terminat de pregătit skiurile
şi pleacă! îmi spune, salut, bătrâne
uită-te la mine cum mă duc ca amundsen
peste gheţurile topite
de data asta e cazul că mă îngijorez eu
dacă gheţurile se topesc
înseamnă că vine primăvara
şi-abia mi-am scos hainele de iarnă
spre folosire

3 gânduri despre „ea a spus. dansul e funambulesc, nu vei mai putea

  1. Inteleg ca nu sunteti catusi de putin un harpagon (in ceea ce priveste acuratetea cuvintelor). Randurile curg precum suvoaiele de apa, indiferent de titlu, context sau poveste. Incitant discursul, felicitari pentru bonus (mai toti asteptam cate un bonus, doua la sfarsit de an), imi place tot desi pe Bjork nu o prea agreez! Citim, citim si iar citim!

  2. remember, asta cu harpagon şi acurateţea m-a lăsat într-o dungă, cujet. zgârcit nu mai sunt, cu acurateţea stau prost deseori. măcar bonusurile să fie bonusuri, nu praf în ochi. bjork e ciudată, de aia nu se lasă prea uşor la plăcut. big griiiiiin! 😀

    what’s up, chief inspector clauseau?! am călcat pe panteră? sau ce e în neregulă?! că nu-mi explic inedita dumneavoastră apariţie…

Lasă un răspuns

