tu es bonjour, tu es bonsoir, mes armoires

la primele semne se ridică
sunt momente când ar da înapoi ce-a primit, e tocmai bine
să fii bătrân
chiar atât de bătrân cât să nu se schimbe nimic

lucrurile astea se stabilesc de la început
înainte să trecem pe lângă gardul unde am păzit
am mâncat eugeniile
cu genunchii la gură, eram pitici de gips
eram pişaţi pe noi de frică

adică mirosea a bătrâneţe prin frunze
şi pielea se făcuse groasă
râsul ne mânca buricul cum un căţel de câteva zile
linge ţâţele mă-sii

de ce suntem atât de bătrâni, otravă
dar otravă se desface la haine, e un sfrijit ofticat
şi nu ştim despre ce vorbeşte
chiar dacă din gura lui
ies cârlionţi de fetiţă

otravă, ai înghiţit-o pe baby
fata cea mai tânără, cea mai urcată în copaci
cea mai târâtă în jocul de-a violul şi spânzurătoarea

sminteala de trup şi coşurile nu se vindecă
şi nu vorbeşti de bătrâneţe
nu cadenţa braţelor pe piele
nu coama moleşită de căldură
pentru că zilele moarte nu se mai

erau doar doi paşi până la ceasul de la doamna ghica
şi doamna asta grasă
furase tot din apartament
vorbise la telefon în suedia, florida
şi-n germania cu fufă
doamna asta grasă ţinea banii furaţi ca pe-o pulă
în chiloţi
doamna asta grasă
o să tot spun doamna asta grasă până când o să mă fac
mai gras decât ea
şi dacă ar fi fost şi creţu aici
cu buzunarele lui uriaşe
ar fi zis

bonjour, pământ
otravă, ia-mă acasă
ăştia vor să mă bată c-am futut-o pe doamna asta grasă
cu banii în chiloţi
banii pe care eu îi strâng şi ea îi cheltuie

ştii că la barul din moşilor colţ cu eminescu
la bloody fucking mary
se strâng câţiva oameni în fiecare zi
şi se fac mici
pe sub mese circulă aerul şi pălăriile lor de paie
se clatină ca lanul din care vin umbre
apoi un pic de alcool se stinge în ochii lor
şi umbrele trec mai departe
pe feţe

atât cât toate sunt închise ne vom face mai mici
soarele răsare când vrem noi
când cineva mai tăcut spune
duceţi-vă dracului
şi ne ducem

Lasă un răspuns

