mai multe poeme

sfatul medicului bolnav

adică la foc, la spuza pe care ne facem negri
din cauza unei perechi de bocanci

îţi poţi pierde cel mai bun prieten
poate să creadă că i-ai ars dinadins

dar trebuie să asculţi ordinea asta contagioasă
să dormi cu pătura trasă până sub bărbie
eu fac focul, eu dreg lucrurile şi le împung
în bunăstarea lor, dar ele nu sunt înţelese
pentru că-s prea vagi, închipuie-ţi
ce înţelegi când spun lucruri, ce spun eu de fapt

atunci e bine să ai un contraargument
nu ne ajută cu nimic
faptul că am vorbit prea mult
despre chestii nesemnificative
ştiu că sunt dubios
că divagaţiile măresc intervalul
partea plăcută e cât o carte
o aruncăm şi pe ea în flăcări mai târziu



mica şedinţă şi ecourile

am pus cortul cât mai aproape de margine
doar în felul acesta mă cuprinde groaza
de toate fleacurile
când mă trezesc dimineaţa
mă uit de sus
şi văd că până în vale e un drum
aş putea pierde din buzunare orice obiect

munţii au un declic în piatră
îl ascult cu îndemânare
poate după primele nopţi, un pic aplecat
somnul explică în felul lui
zgomotul pe care îmi tot spui că nu-l înţelegi
şi nu e sforăit
sau zvâcnet
sau poticnire

e derizoriu să fiu încântat de cât costă
să nu ştii pe ce lume te afli
şi nu pur şi simplu
ci doar răsturnând un pic percepţiile
până când rolurile alea abisale de care ştim
câte puţin
se topesc
şi dimineaţa nu mai contează
înălţimea la care mă trezesc, îmi aud glasul



zilnic, norma de îngăduinţă

ne plictisim de senin, cerul nu mai e
tremurat de aer şi respiraţia caldă fuge din gură
spre ceaţă
sau nu e doar atât
ci noi doi, gorgane voodoo peste întinderea unsuroasă

nu mi-ai mai povestit
despre chestiile interioare care alunecă
iar felul tău mi se pare foarte inexact
ceva surd am mai auzit şi ieri
despre importanţa lucrurilor care se petrec sub cer liber
sau situaţiile trecute prin minte
ca aerul sau ca aburul
căci urletul e o roabă
în ea ne punem cu totul şi ne plimbăm
prin curtea spitalului, pe sub arborii de tuia
cu mânile bandajate

dar aici e altceva
nu poţi să-mi spui cum faci
cu oamenii în apropiere, gata să-ţi sară în ajutor
dacă-ţi fac ceva brusc, dacă te înţep

Lasă un răspuns

