credeţi în apariţie, în troc

ce insectă am eu în mine, ce fel de substanţă
ca să nu mă organizez
să nu am elitre otrăvite şi aripi pe spate
sau să fug nebun între muşuroaiele imense

cu descântecul exemplar în sânge
lăsat cu pricepere pe străzi până mă găseşte toamna
în timp ce frigul îşi face nevoile în mine, recunosc
insecta de-acolo e de natură divină, ea nu
scormoneşte după morţi cum fac de obicei copiii
cum fac spre sfârşit pensionarii, freacă
zarurile de os
dar eu n-aş face ca ei, ba chiar aş veni în stol şi
m-aş aşeza cu rândul
pe ce ştiu că e mai uşor de ţinut minte
cred că memoria e aproape de cele trei perechi
de picioare inutile pe care viermele le-a uitat
şi apoi sunt din seminţia cea mai importantă
impozitele şi taxele intră pe sub uşa din faţă
din asta trăiesc, plătesc tot timpul, umplu rezerva
fertilă şi spaţiul irespirabil dintre crustă şi cer

şi când am început să semăn pe dinafară
nu m-au mai văzut cu ochii dornici şi nici hrana stricată
nu au mai mâncat-o
printre iarba din jurul blocurilor se poate risipi
ceea ce nu simt niciodată, ce substanţă
am în mine fără legătură cu ceea ce vedeţi voi
relele şi steagul ridicat prima dată sunt o înfrângere
demografică, restul se transformă

2 gânduri despre „credeţi în apariţie, în troc

  1. e gregorsamsiană pe alocuri, datorită ştii tu, insectei. impozitele şi taxele dau un frig care mai ia gândul de la substanţă, dar îmi pare că tonul ăsta ondulatoriu prezent în text se susţine prin negaţia cu care începe şi prin spaţiul dintre crustă şi cer. acolo e deschiderea, plusul de inteligibil.

  2. păi, nu la grig samsa m-am gândit. dar poate fi luat şi-aşa, e cert că din taxe şi impozite trăia şi el, numai că la el lucrurile se manifestau prin absenţa lor. la alt insectivor fac eu trimitere aci, îl ştii deja. mai umblu pe la insecte în curând că-mi plac.

Lasă un răspuns

