ce ziceţi de coperţile astea?

Publicat în X.

31 de gânduri despre „ce ziceţi de coperţile astea?

  1. foarte frumoase coperţi.
    tocmai că aşa le consider, am o singură obiecţie, cum se spune. anume că albul caracterelor titlului este cam prea contrastant cu imaginea, la nivel de culoare. îi rupe din coerenţă (mai ales că ele, coperţile, se continuă tare fain uan pe alta, ca jumătăţi).
    şi mă gândeam că poate o altă culoare, un galben, un negru, dar nu exact cele din imagine, pentru a nu sufoca totuşi titlul (că doar e titlu, nu?:D), ar merge mai bine. poate şi o aşezare spaţială cumva ajustată a titlului.
    du reste, nu zic felicitări ţie până nu simt eu hârtia sub buricele degetelor.
    zic doar felicitări celui care a conceput coperţile. se potrivesc scriiturii tale, atât cât pot spune că o cunosc eu. se potrivesşte şi desenul, dar mai ales culorile.

  2. x, naşpa eşti tu, că ai un nume atât de mic care seamănă cu plasturele pus în ics pe gura unei ţaţe.

  3. zung, mă voi gândi la faza cu titlul, cred că ai putea avea dreptate. oricum, lipsesc anumite date de pe coperţi, mai e de adăugat una, alta. în funcţie de asta, mărimea, culoarea fonturile, etc. pot suferi modificări. merci pentru părere, îi voi transmite lui florin petcu felicitările, el e autorul.

    x, se pare că lipsa unei indentităţi reale ţi-a furat argumentele. ok, e naşpa, dar de ce? vino cu argumente că, altfel, te iau de pe gura ţaţei şi te pun pe-un sfârc de te ia cu ameţeală.

    li, mulţumesc pentru apostrofare! să înţeleg că n-ai nicio obiecţie?!

  4. io n-am nicio obiecţie la coperţi niciodată.

    puteau să fie albe şi să doar atât: AICI A SCRIS DAN MIHUŢ.

    conţinutul mă interesează. dar, dacă vrei, da, cred că sunt îndeajuns de mistice – dacă pot spune aşa – ca să te reprezinte la nivel scriitoricesc. 😛

  5. precum am deja comunicat opiniunea mea, nonbloguistic ce e drept, re-zic şi scris aici: coperţile reuşite, în bun acord cu ansamblul scriiturii tale, aşa cum am citit-o eu unde o fost postată şi de când te tot citesc,deci acord cu tematica/cile abordată/e, cu liniatura ta stilistică, bună potrivire a ambelor coperţi, apreciez cromatica pe linia infernului, în tandem cu titlul. dar am aceleaşi rezerve (ca şi zung, nu mă miră potrivirea ceasta deloc): adică albul acela nu merge deloc, nici stilul fonturilor, nici plasarea titlului. şi să mai apară totuşi numele auto_rului acestui auto_dafe. desiur, editura etc., ar astea vin ele în varianta finală, sper.
    eu, deşi o adeptă a simplităţii şi a altei estetici, deşi aş fi ales ceva mai simplu ca stilizare şi grafică, totuşi cred a fi potrivite pt un volum.

  6. pe bune ca x are dreptate dane e naspa copertile si vin cu un singur argument adica cel estetic prea e rosu si negru a suscita o imagine cam moarta inseamna a reactiona la ea ori pe mine nu ma face sa reactionez

    nu stiu se poate sa nu am dreptate de cele mai multe ori nu am dar e ceva aici care ma face sa zic stop nu-mi place e prea plin e prea rosu e prea negru e prea banal la urma urmei

  7. eu is mihai zabet am uitat sa zic is prima oara la tine pe blogus si am 2 identitati in blogosfera anume contraExplozie si electroKardiogramm

  8. ok, mişule, am marcat ideea ta. asta e, doar n-o să placă la toată lumea. oricum, nu ştiu dacă trebuie să reacţionezi la o copertă. probabil că ideea principală ar fi să îmbace bine conţinutul. pe de altă parte, ai dreptate, dacă e coperta care te face să ignori cartea în sine… dar cine se mai uită azi întâi la copertă şi după aia la autor?! mi-am dat seama cine eşti din prima, ştiam şi de blogul ăsta. merci pentru vizită!

  9. Interesant raspuns. Cum incurajeaza autorul exprimarea parerilor dupa ce, in prealabil, le-a solicitat? Nu scrie nicaieri ca se adreseaza doar celor ce isi declara ,,identitatea reala”. Am crezut ca e interesat de parerea oricui, stiut fiind ca fiecare e un posibil cititor/cumparator. Am mai crezut ca e interesat de pareri sincer exprimate, nu de inlantuiri/dezlantuiri bombastice. Nu am crezut bine.
    Argumentare? Pt ce?! Daca imi placea cat de cat, argumentam ce nu mi-a placut, pt ca doar atunci ar fi ramas ceva bun de discutat, de pastrat.
    Pe scurt, am spus doar ce impresie mi-a lasat ce am vazut. Daca nu as fi citit nimic scris de autor, exact asta as fi zis vazand coperta pe un raft. Naspa! Si as fi trecut mai departe.
    contraexplozie scrie, in parte, ce am gandit si eu. Dar pt ce, intreb din nou, as mai dezvolta acum?
    Autorul simte nevoia sa puna mai intai la colt (poate revedea maniera in care o face) impertinentul ,,lipsit de identitate reala” , ba chiar multumeste ajutoarelor, abia apoi cerand si argumente. De ce oare a mai lansat intrebarea?

  10. şi că mi-am adus aminte:

    contraecsplozie, atunci cum îţi ecsplici că tu te îmbraci cel mai mult în roşu? cel puţin, aşa te-am văzut io.

  11. x, poate eu am greşit cînd am privit circumspect identitatea ta, dar, ştii ceva, eu ceream o părere, nu o onomatopee. aşa cum argumentezi de ce-ţi place un lucru, aşa o poţi face şi când nu-ţi place. faptul că expediezi cu o simplă interjecţie nu mi s-a părut onest. iar dacă nu ştiu cu cine vorbesc, dă-mi voie să fiu reticent. oricum, mulţumesc pentru efort.

  12. li, uite că treaba ar trebui tratată cu umor! dar puterea anonimatului e mare.
    deh, încercăm să lăsam discuţia să fie democratică, altfel iar vin acuze că se încearcă nu ştiu ce fel de intimidare sau că se vor numai păreri numai de o anumită factură.

  13. ela, uite că am fost nepoliticos şi am uitat să-ţi răspund. îmi cer scuze. merci pentru observaţii, am spus că mă mai gîndesc la ce-aţi spus voi şi aşa o să fac. hehehe, şi poate chiar voi pune numele doar pe cotor!

  14. hellooo, în aşa dispută, opiniunea mea a luat foc, cred că mă arse infernu, aşa că mă autodafuiesc şi eu.
    ies tiptil să nu mă prindă tentaculele alea afurisite!

  15. li mie imi vine bine rosu ca is de origine roxolan adica asa mai intunecat la chip dar aici coperta este un pic prea banala parerea mea dane
    sigur ca conteaza mai mult ce este intre coperti adica scrisul dar din pacate lumea reactioneaza la vizual foarte mult uite x nu cumpara daca nu-i place coperta eu zic ca 90% din vanzare in cazul in care nu te cheama bukowski sau breton tine de cum arata cartea trebuie sa atraga si prin cum arata coperta sau grafica si asa mai departe

    dane is convins ca este o carte buna tu compui bine si iti urez noroace si ma bucur sincer de volum doamne ajuta

  16. mişule, aş fi şi eu curios câte cărţi ai cumpărat de-o vreme încoace luându-te după criteriul „nu ştiu nimic despre omul ăsta, dar îmi place coperta”. înţeleg punctul tău de vedere, îl şi împărtăşesc într-o oarecare măsură, dar piaţa de carte din românia e total haotică din punctul de vedere al receptării, vânzării, etc. pentru că nu există un public stabil. nicolae ţone spunea de curând că sunt cărţi cu nume (şi dădea exemplul angelei marinescu), cărţi care se vând foarte greu, aşteaptă de un an şi să se epuizeze un tiraj de 500 de exempalare. şi era un semnal de alarmă. nici măcar poeţii nu se cumpără între ei. merci de urare, vom vedea ce şi cum va fi.

  17. dane eu nu cumpar carti pentru coperta cred ca m-ai inteles gresit eu cumpar carti pentru autor eu iti ziceam cam cum functioneaza vizualul de exemplu tu poti sa pui si un morcov ras sau o salata de varza pe coperta ca tot te cumpar pentru ca imi place cum faci texte

    vorbeam cu cineva foarte drag mie azi mai mult decat drag cum ca coperta ta seamna cu purgatoriul lui dante si ziceam eu ca este destul de pretios adica iti trebuie curaj in anul 2008 sa pui pe coperta infernul lui dante si mainile lui picasso din guernica mai ales ca tu nu ai poeme suprarealiste sau oricum nu prea esti afiliat la avangarda

    ori designul copertilor este clar suprarealist lipseste ceasul topit al lui dali

  18. infernul, da, asta e ideea/concepţia coperţilor, aici, e vizibil pt oricine; nu cred că e „al lui dante/rodin/goethe” etc. cred că infernul din noi înşine, de aceea e valabil, ca tematică, şi în 2008, şi mereu.
    peobabil, michel, unde mustăceşti tu, este la stilistică, la realizarea temei, fiindcă ai subliniat în ultima remarcă suprarealismul. apăi, e de gândit aici, da, chiar dacă dan are şi texte suprarealiste.
    spunema şi în primul comm, mai sus, eu sunt adepta altei estetici, altei stilistici, a unei anume simplităţi. pe mine nu „infernul” m.a izbit aici, mai degrabă încărcătura. eram curioasă, în acest sens, ce alte variantede copertă ar fi.
    dar nu se poate nega, totuşi, că aceste coperţi sunt în acordaj şi cu stilul autorului, şi cu_conţinutul poeziilor, şi cu titlul. de aceea mă gândesc totuşi că, astfel gândite/concepute/realizate fiind, autorul consideră a-i fi reprezentative, pt volum, pt ceva-ul din creaţia lui, pt estetismul lui etc.
    acum, despre maketingul editorial şi literar, în cei 11 ani de muncă prin edituri, saturată deja de realitatea editorială, oricât am dezbate subectu autor-volum-editură-public-piaţă etc., tot coinces (cu accentele respective) rămânem.
    ca grafică de coperţi, de ex., eu prefer, în genere, cele de la ed. est, cartea românească şi brumar (din piaţa rom de carte). în rest, marja e largă.
    so, dane, tu eşti cel care dai ok-ul pentru coperţile volumului tău, iar dacă ai şi alte versiuni, alegi aceea care îţi reprezintă cel mai acurat volumul şi stilul.
    şi să vedem odat volumaşul ăla, că prea a stat la dospit, eee!

  19. p.s. – atenţie acordată în final şi la tipar, căci una e ce se vede pe monitor, alta ce va ieşi din tiparniţe, rareori ies exact

  20. e greu ela sa-l schimbi pe dan asa din mers mai ales daca deja a pus degetul pe coperta si a ales
    eu vad altfel coperta volumului fara nicio legatura cu dante sau pazvante

    uite ca m-ai provocat ma duc in photoshop si fac o varianta asa cum as face eu coperta

  21. am văzut varianta ta, ditamaiule. e faină. dar nu e mihuţ. ştii, nu? io am înţeles ce ai spus, dar şi ce spune dan înţeleg. cam asta.

  22. michel, nu vreau să schimbe dan nimic, decât dacă şi numai dacă va găsi el ceva care să se potrivească şi mai şi cu volumul, cu scriitura lui.
    aceste coperţi chiar merg bine cu acele poezii ale lui.
    sunt convinsă că pot fi „n” variaţiuni pe aceeaşi temă. dar, subliniez, cuvântul deciziv îl are dan, e „copchilul” lui. că, iete, cu atâtea moaşe, rămâne copchilu netipărit.
    haide, la tiparniţă cu el!

  23. michel, văzut şi eu varianta ceea a ta. elegantă, da. aş alege pt un volum de-al meu, pe bune.
    dar nu se calează pe conţinutul autodafeului şi nici pe stilul poeticesc „dan mihuţ”. a mon avis, bien sur.

  24. li asa e nu e dan mihut e mihai zabet dar era asa o idee spre mai multa simplitate

    ela cu mare placere daca vrei s-o folosesti as fi onorat se caleaza zic eu ela ca luna are trimitere clara spre vrajitorie and stuff like this de unde legatura cu autodafeul

  25. mişule, mie nu mi se pare nimic suprarealist din copertă, dar se poate să plecăm de la elemente osebite. iar autodafe-ul, mi se pare mie, nu e nici dantonesc reprezentat, nici mâinile nu-s ale lui picaso, e doar o idee care să sugereze o formă de autodafe chiar mergând pe sugestie evidentă. pentru că dacă pui cuiva în faţă ideea ta de copertă, va face asocierea între lună şi autodafe când voi fi eu papa şi voi purta ţucal pe ţeastă ca-n timpul judecăţii. da, vedem lucrurile altfel, dar asta nu e o catastrofă. poate aşa avem de învăţat.
    ela, cu răbdarea treci marea. cătinel că doar nu dau turcii. şi, deh, nu depinde numai de mine.
    li, ai fost o pacifistă simpatică foc.

    ps. aş mai avea o variantă de copertă, dar n-o pun şi pe aia că mă bateţi.
    haha!

  26. hehehe dane important este sa plecam cu ceva feedback normal ca alegerea este a ta alegerea intr-o problema asa de importanta cum este designul unei coperti
    dar li are dreptate conteaza ce este intre coperti la urma urmei
    eu unul de abia astept sa vad volumul

    ps. pune-o si pe aia vere sa vedem ce si cum de ce nu doar esti intre prieteni mai zicem si noi una alta ne bagam in seama

  27. hmm. pare interesant.
    ca tot vorbeam ieri, cred ca titlul e ok asa. mi se pare ca se decupeaza bine.
    ce nu-mi place intr-adevar, e fontul.

  28. mişule, o s-o aşez şi pe aia aci, ok.

    şoricel, ce vorbeai tu ieri, măi?! :D! da fonturile nu vor rămâne aşa oricum.
    ok, merci!

Lasă un răspuns

